O zamanlar yaklaşık on sekiz yaşında, başkalarına benzemeyen genç biriydim, yüzlerce konudan erkenden olgunlaşmış, bir sürü konuda ise pek geri kalmıştım ve çaresizlik içindeydim... DemianHermann Hesse :134
“Neyin iyi neyin kötü olduğuna
çoğunluğun değil vicdanların karar verdigi bir devlet olamaz mı? Yani çoğunluğun yararlılıkla ilgili kural göz önünde bulundurarak karar verdigi bir hükümet? Vatandaş vicdanın bir an için bile, bir nebze olsun, yasa koyucunun eline teslim etmeli midir? O zaman neden her insanda bir vicdan var ki? Bence önce insan, sonra tebaa olmalıyız.”