Günlerin nasıl hem bu kadar uzun hem de bu kadar kısa olabileceklerini anlamamıştım. Bu günlerin yaşanması uzun sürüyordu şüphesiz, ama bunlar o kadar genişleyip yayılmışlardı ki, sonunda birbirlerinin içine taşıp yayılıyorlardı. Adlarını bile kaybediyorlardı. Benim için sadece dün ya da yarın sözcüklerinin bir anlamı vardı.
Hayvanlarla bizim aramızdaki fark nedir ? Konuşmak mı? Bütün hayvanlar bir şekilde konuşurlar, 'gel' derler, 'dikkat' derler, daha bir sürü şey söylerler; ama hikayeler anlatamazlar, yalan söyleyemezler. Biz bunu yapabiliriz...