samet arman

1.1
8/10
·779 syf.··
Beğendi
·
2024 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 09 Ağustos 2024 17:37
Merhabalar. Yeni bir inceleme ile karşınızdayım :)) . . ''Ah! ne çok şey istiyordum! Ama şimdi hiçbir şey istemiyorum! istemek de istemiyorum!'' . . . Dostoyevski bu romanında iyi niyetli bir insanın dış dünyada nasıl algılanabileceğini , insanların iyi niyeti nasıl suistimal edebileceğini ,insanların birbirine önyargılarla yaklaşmasını konu ediniyor. Ve ayrıca dikkatimi çekti ki kitapta her karakter belirli bir özelllikle ön plana çıkıyor. ( ÖRN: mişkin karakteri saf, lebedev karakteri yalaka ve düzenbaz, gavrila karakteri çıkarcı , ippolit karakteri düzene karşı ve dedikoducu , keller karakteri dürüst -gibi her karakter bir özelliği tanımlıyordu.) Trajik bir aşk hikayesini konu edinmekle beraber Dostoyevski'nin kendi düşüncelerini 18 yaşından küçük ,veremli olan yaşamının son birkaç ayını yaşadığını bildiğimiz genç : İppolit karakteri üzerinden okuyuca sunduğunu fark ettim. Tanrı,din, ahlak,ölüm, yaşam gibi konular üzerine uzunca bir söylem içerisine girdi bu karakter. . . Ana karakterimiz prens Mişkin adında dünyaya karşı koşulsuz iyi niyetler besleyen ,dünya malında gözü bulunmayan, hiçbir konuda önyargısı olmayan, sara hastası bir genci konu ediniyor. Mişkin hanedanının son erkek temsilcisi olan mişkin( son kadın temsilcisi de lezaveta prokofyevna yepançin adında aristokrasi kesimine mensup zengin bir iş insanı olan ivan fyodoroviç yepançinin eşi ; Alexandra, Adeilada, Aglaya'nın annesi ) Prens Mişkin ile hayatında bir tanışıklığı olmasa da uzaktan akraba oldukları biliniyor.) Kendi hanedanına mensup ve hayatta bulunan, uzaktan akrabası olan lezaveta yepançin ile tanışmaya İsviçre'den Rusya'ya geliyor. Aslında Rusya'da bir tanıdığı olmadığı ve hayatının büyük bölümünü İsviçre'de geçirdiği için Rusya'da gelişen olaylardan bihaberdir ve bu uzaktan kuzeniyle de
Alıntı
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201231,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·480 syf.··
2024 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Ağustos 2024 01:45
Selamlar herkese Dün gece saat 01.45 sularında bitirmiş olduğum Martin Eden kitabı için bu incelemeyi ele alıyorum. Nereden başlayacağımı açıkcası bilememekteyim :)) . . Jack london'ın yarı otobiyografisi olarak adlandırılan bu eser gerçekten okunmaya değer bir kitap. Toplumun burjuvazi kesiminin sınırlarının olduğunu ,çıkar konusu mevzubahis olduğu konularda ise aynı konu için insan yönelimlerinin kişiye ,yere ve zamana göre nasıl farklı biçimlerde tepki aldığını iliklerimize kadar hissettiren Jack London, bu hissettirmeyi ana karakterimiz Martin Eden isimli işçi sınıfına mensup bir delikanlı üzerinden aktarmakta. Burjuvazi kesimine mensup Morris ailesinin kızına(Ruth) aşık olan Martin, Ruth'a olan aşkından dolayı kendini (tabiri caizse) yeniden yaratıyor. Bu yaratım, çok sancılı ve uzun bir süreci içerse de kahramanımızın kendisine olan inancı hariç çevresindeki çoğu insanların inancını kaybediyor. Ancak azim sahibi olan karakterimiz ,bize imkansız dahilinde görünen bazı şeylerin imkansız olmadığı, görüntünün aldatıcı olabileceğini iç hesaplaşma kisvesi adı altında biz okuyuculara sunmaktadır. Okurken çok keyif aldım ancak sonunun böyle bitmesini tahmin etmemiştim. Son satırları okurken okuma hızım yavaşladı ve bir an bitmesini gerçekten istemedim. Herkesin okuması gerektiğini savunuyorum. Çok güçlü bir hikaye ve bir insana uzanan elin kendisini ne kadar değiştirebileceğini adeta gözler önüne basiretli şekilde aktarmakta.
Alıntı
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
10/10
·322 syf.··
Beğendi
·
2020 127. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2020 13:28
Kesinlikle ama kesinlikle okumalısınız. Benim gözümde yazarın en iyi kitabıdır okuduklarım içerisinde. Ne yapın edin okuyun. Ben çok beğendim ve bayıldım. Muhteşem bir kurgu. O derece etkisinde kalmişim ki incelemeye direkt hararetli başlamışım Kurbanlarini öldürüp çeşitli işkenceler yaptıktan sonra onları satanik birer sembol olarak kullanan bir katil var karşımızda. Öyle bir katil ki, evlatlık olarak kaldığı amcası gilde kalıyorken herkes kendini intihara sürüklüyor. Henüz 15 yaşındayken... Ve kuzeni lily saul... Muhteşem kurgu okuyun kesinlikle
Mefisto KulübüTess Gerritsen · Doğan Kitap · 20143,680 okunma
Sevgili Emma ve tüccar kızı Harriet
Puan vermedi·480 syf.··
2020 125. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2020 16:32
Evet. İncelemesini unuttuğum kitaba hoşgeldiniz. gezintiye çıkmışken son anda yapmadığımı gördüm ve bir inceleme yapayım dedim... ✓ kitap aslında güzel ama sürükleyici değil. Ben çok beklentiler içerisinde okudum ama sonunu tahmin edebildim. genel anlamda okunabilir bir kitap. Açıkcası pek beğendiğimi söyleyemem. Çok vasat bir hikaye gibi gelmişti. Okurken bu yöndeki hislerim arttı ve iştahım bir türlü körüklenemedi. ✓genç kızların hayat karşısında nasıl olması gerektiği ve toplum yapısıyla şekillenen kitap ana hatlarıyla hartfield bölgesinde gerçekleşiyor. ✓ NOT; yapmış olduğum incelemeye kesinlikle aldanıp okumazlık etmeyin. Ben beğenmemiş olabilirim ama belki siz beğenmişsinizdir. Bundan dolayi önyargı ile yaklaşmayınız...
Edebiyat
EmmaJane Austen · Karbon Kitaplar · 202014,2bin okunma
10/10
·556 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
merhabalar. bugün siz değerli insanlara çok güzel bir kitabın incelemesini ele alacağım. kitabı hiç okumayan veyahut uzun bir zaman önce okuyup duyularını şuan bile alabilecekleri bir kitabı anımsatacağım ; GAZAP ÜZÜMLERİ... okurken çok üzüldüğüm ve sayfalarını istemsizce yaşarttığım bir kitaptır. tabii ki buna kesinlikle ve kesinlikle değdi :D okuyanlar ne denli derin bir olay örgüsünün içine düştüğünü hemen kavrayacaklardır. bir kaplumbağanın bir yolun ucundan diğer ucuna geçişini 30 sayfada anlatabilme kabiliyetine sahip olan yazarımız burada bizlere tarım araçlarının yeni çıktığı bir zamanda insan emeği ve onurunun ne derece hiçe sayılabileceğini, sadece yoksulluğun değil aile kavramını bile nasıl çatırdatacağını çok incelikli bir şekilde anlatıyor. ben bu kitabın ilkokul ve ortaokul öğrencilerine okutulması kanaatindeyim. içinde o denli betmlemeler var ki, kitap gerçekten bitmesin isteyeceksiniz. ben şahsen öyle diyorum. 2 yıl önce okuduğum kitap ana hatlarıyla hala zihnimde. demek ki kitabın zihinde böyle bir etki bırakabilmesi onun ne derece kaliteli olduğunu gösterir. OKUMAYANLARA; hayatınızda okuyacağınız tüm kitapları gönül rahatlığıyla bir kenara atıp bu kitabı seçeceğinize o kadar eminim ki... lütfen ama lütfen herkesten ricam bu kitabı kesinlikle okuyun ve okutturun. Bende sizler gibi bir çok kitap okudum ama bu kitabın yeri bende bir başkadır...
1000Kitap
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma