ezgi cebeci

ezgi cebeci
@mapierg
“faşizm konuşma yasağı değil söyleme mecburiyetidir.” Roland Barthes*
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“ama bazen bir adamın elindeki İncil... babanın elindeki viski şişesinden daha tehlikeli olabilir.”
Sayfa 59·Kitabı okudu
Edebiyat
“Ayrıca, onlarla aynı dili de konuşmuyorum. Ayrıca onlar da, kendi aralarında aynı dili konuşmuyor. Böylece, (garip aile!) bir arada yaşayıp gidiveriyoruz işte.”
Sayfa 46·Kitabı okudu
Edebiyat
Kemalist Faşist Diktatörlük
Marksist Teori adlı derginin 36.sayısının 10.sayfasında şöyle bir cümle geçiyor; “M. Esad Bozkurt, o ünlü Türk ırkçısı paradigmasını yine bu dönemde deklare eder: ‘Bu memleketin efendisi Türk’tür. Öz Türk olmayanların Türk vatanında bir hakkı vardır; o da hizmetçi olmaktır!” Aynı zamanda ‘Ne mutlu Türküm diyene’ sloganı yükseltilmektedir.” Slogan olarak adlandırılan cümlede önemli olan Türk hissedip, Türküm diyebilmektir. Lakin şahısın ilk cümlesinde, yazıda da bahsedildiği gibi bir ırkçılık ve aynı zamanda da faşistlik söz konusudur. Bu durum hakkında sizlerin görüşü nedir? (sinirli bir şekilde ‘bu nasıl bir saçmalık?!’ iç çekişleri ile yazılmış bir iletidir, yazım hatalarına ve benim tarafımdan kurulmuş saçma cümlelere çok da aldırış etmeyiniz, sevgiler.)
Siyaset

ezgi cebeci

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
1 saatte okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2019 23:48
·
2019 25. kitabı
Ferit Edgü
8/10 · 760 okunma