..Alimse maksudun normal olmak olduğunu bilir. Çünkü tabiat, aşırı yemek istediği zaman, şeriat de açlığı övmeli ki böylece tabiat arzulayan şeriat de engelleyen olarak karşılıklı mücadele yapılabilsin ve sonunda normal durum tahakkuk etsin. Çünkü nefsini tamamen bastıran gayeden uzaktır. Böyle bir kimsenin zirveye varamayacağı açıktır.