"İnsanın belli başlı iki günahı vardır, öbürleri ise bunlardan çıkar: Sabırsızlık ve tembellik. Sabırsız oldukları için Cennet'ten kovuldular, tembellikleri yüzünden ise oraya geri dönemiyorlar. Ama belki de yanlızca bir günahları vardı: Sabırsızlık. Sabırsızlıklarından ötürü kovulmuşlardı, sabırsızlıklarından dolayı da geri dönemiyorlar."
"Bizler, her gördüğümüz fenalığın ve rezaletin bir parçasını ruhumuzda ebediyen beraber taşımaya mahkûm insanlar, onun yanında ne kadar zavallı ve küçük şeyleriz..."
"Zannediyorum ki, tasavvuru bile baş döndüren bir süratle hiç durmadan koşup giden bu hayat ve bir avuç toprağının bile doğru dürüst esrarına varamadığımız bu karmakarışık dünya beni bir buğdaya tanesi, bir karınca gibi ezip geçiverecek..."
"Ben bu değilim... Ben başka bir şeyler olacağım... Yanlız bu korku olmasa... Hiçbir şeyi bana tam ve iyi yaptırmayacağına emin olduğum bu şeytandan korkmasam..."