Sebepsiz uzaklara dalıp gittiği oluyor insanın. Ne var bu uzaklarda.. Yakın olanın tek suçu, sana yakın olmak mı, ulaşılabilir olması mı.. Değerin bilinmesi için illa uzaklarda mı olmak gerekiyor.. Göz, göremediğine meftun.. Gönül, gidemeğine hasret.. Maddeyi aşan için uzak yakın yoktur. Nice uzak vardır ki yakından daha yakın, nice yakınlar da vardır ki uzak mı uzak..
Hani o son durakta saray açıldı birden İki bembeyaz gülün yaprağıydı her sütun Başını yasladığın pervazlarda çiçekler Baygın kokularıyla sarmıştı denizleri Çığlıklar fırtınası İpek duruşlu suna Susturulan bir devin iniltilerinde kan Şimdi darağacında kuşku, sihir ve isyan Bir köşeye çekilmiş emanet bekliyorsun Hatıralar yurduna ihanet bekliyorsun Sanma ki pencereler sana meftun olacak Öteden hummalı bir işaret bekliyorsun
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ahir Zaman Direnişi
İnsan, fıtratı gereği günaha ve hataya meyilli bir varlık olarak yaratılmıştır; bilhassa yaz mevsiminin gelişiyle hem değişen hormonlar hem de esneyen içtimai ortam, nefsi günahın sınırlarına daha fazla zorlar. Mevsimsel bu devingenlik gençliğin deli ruhuyla birleştiğinde, hataya düşme ve gayrimeşru heveslerin peşinden gitme arzusu daha da müştak bir hal alır. Öncelikli olarak bilinmelidir ki bu zafiyet, istisnasız tüm insanlar ve özellikle gençler için umumi bir kanundur; nitekim çevrenizde bu insan asla günaha girmez dediğiniz kim varsa, perde arkasında mutlak bir acziyet ve günahkarlık barındırır, zira Allah fıtratımızı bu zaaflarla halk etmiştir. Elbette böyle yaratıldık diyerek mesuliyetten kaytarmak mümin vakarına yakışmaz; Rabb ismi şerifi terbiye eden anlamına geldiğine göre, arıza çıkarmaya meftun olan nefsimizin sıkı bir terbiyeye ihtiyacı olduğu aşikardır. Bu terbiye metodunda en kusursuz örneğimiz hayatıyla önümüzde duran Efendimiz (sav), ardından da ömürleri birer hidayet tablosu olan sahabe efendilerimizdir. Ahir zamanın bu buhranlı ikliminde, bilhassa erkekler için sokaklar ve dışarısı günah deryasıdır, lakin bu savaşı kazanmanın yolu kendi içine rücu edip içtimai hayattan tamamen soyutlanmak değildir. Bilakis, i'la-yi kelimetullahı hal diliyle muhataba anlatabilmek adına sosyal yaşantımıza önem verecek ve hayatın tam merkezinde bulunacağız. Her nefis bir şekilde günaha girer ancak her nefis günahtan korunma eğiliminde ve derdinde değildir; nefsin terbiyesine göre ahlakı şekillenen ferdin imtihanı daha da kuvvetlenir ve adeta derecesi yükseldikçe şeytanın daha şiddetli musallat olmasıyla karşı karşıya kalır; zira kaçtıkça kovalanmak bu imtihanın bir parçasıdır. Nikah, bu yönüyle harama karşı bir set teşkil ederken, sair günahlardan korunmak için de bir
Din
Geceye âşık ,karanlığa meftun olandan aydınlık bekleme bayım.. . .. ...✍🏻💫🍂🥀 Kattaz
Doğum günün Kutlu Olsun Dilrûba'm..
Hayırlı Geceler Dilrûba'm.. Nasılsın..? Gerçi nice hâlde olsanda Zamana teslim olmuş gibisin Dilrûba'm.. Bir yanın Kaybolmuş, diğer yanın bağbahçe değilmi..? Zaman dedik Dilrûba'm. Dile kolay, idrakı muâmma bir mefhum.. Ve Dilrûba'm dile kolay 24 yaşına girmiş bulunuyoruz. :) Eskiden diye başlayan onlarca cümle, keşke diye içerleyip mâveraya bıraktığın umutlar, ve aynada gördüğün hakikat.. Sen; senin suretine bakanlara inat aynada karşılaştığım Hakikatimsin Dilrûba'm.. 24 yıllık hâli hayatımda bazı şeyleri çok iyi anladım Dilrûba'm.. Ne olursan ol,kendinden uzaklaşma Dilrûba'm.. Sen kendinden seni uzak tutarsan gelen ufacık bir rüzgar sende fırtına etkisi yapar.. Çok yoruldun biliyorum. Kilometrelerce koştun, soluklandığında gördüler seni.. Uykusuz kaldın geceleri, seni gündüz'lere şikayet ettiler.. Yolun çok çetinken sana vuslatı sordular hep.. Halbuki Sen yolun kendisini sevmiştin.. Gülü kokladın, dikenlerini önlerine attılar.. İnsan insanı ne zaman anladı Dilrûba'm? Zaman çok karanlık.. Ama o siyahın içindeki beyaza meftun olduğumuzdandır bir mum yakıp ateşine bakakalmamız.. Nerede Olursan Ol Dilrûba'm; Lütfen Doğduğun gibi kal.. Değişmeyi herkes yapıyor zaten.. İçindeki çıkmaz sokaklar seni en güzel çıkan yola sevketsin Dilrûba'm.. Güneş her doğduğunda bedeninden önce yüreğini ısıtsın, çünkü üşüyorsun Dilrûba'm.. Unutma Dilrûba'm ; Bir fincan kahve, bir tutam gül, bir defter, ve birde mum sana hayatın hakikatini göstermesi için yeterli.. Sen seni En güzel surette yaratan O En güzele teslim ol.. Teslim olki hürriyete kavuşsun ağzında çiçekle sana bakan o güvercinler.. Allahım ; Senin cemalini bilmediğimiz hâlde sanatını kâinat aynasına çizen Rabbim.. Kalan ömrümüze Cemalinin hakkı için güzellikler ikram et.. Bizim güzel tanımımız'a giren değil Allahım, Sadece
1000Kitap
Kendiliğinden bu kırılma, Bak, yazıyorum beni baştan. Her neresinden avunuyorsa bu hâlim, Bir bakışına bin meftun.
Müzik