Öyle, güzelliği sonradan, tanıdıkça, yavaş yavaş anlaşılan kızlardan değildi; uzaktan görülen bir yonutun yaklaşıldıkça çizgilerini azar azar ortaya çıkarması gibi zamanla varılacak, sakladığı, istemeden olsun sonraya bıraktığı bir şeyi yoktu, deniz gibiydi, ne yandan bakarsan bak, deniz, öncesi sonrası olmayan.
Sayfa 17 - Everest Yayınları, 4. Basım, Mayıs 2023·Kitabı okudu
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir bakıma sabırlı olmaya geliyordum buraya. Yalnızca kır yaşamını bilmediğim için değil, özgürlüğümü kim bilir ne sürem boyunca daralttığım, o güne değin bilmediğim bir başka düzene sokmak zorunda kaldığım için. Burada geçecek günler, aylar yitmiş sayılsa da ne çıkar diye düşünüyordum. Gençtim, yitirmek için çok ömrüm vardı.
Sayfa 10 - Everest Yayınları, 4. Basım, Mayıs 2023·Kitabı okudu
Sevdalanmaya gidiyormuşum meğer...
Bunu daha önce bir kahin bana söyleseydi, kuşkusuz geri dönmeye kalkmazdım, ama bu sevdanın nerede, nasıl karşıma çıkacağını düşünmekten belki de olayların sırasını bozardım, zamanı altüst ederdim. Geleceğimizi bilmemektir bizi zamanın içine sokan.
Sayfa 9 - Everest Yayınları, 4. Basım, Mayıs 2023·Kitabı okudu
"Her Şeye Rağmen", birbirlerini ne kadar sevseler de birlikte olamayan bir ikilinin hikayesini anlatıyor. Sevgi ya da aşk bazen her şeye yetmiyor. Karakter özellikleri, hayat idealleri, fikirler ve tabi ki kader devreye giriyor, neticede iki kişi ne kadar yakın olsalar da bir o kadar uzak olabiliyorlar. Kitap bize tam da bunu gösteriyor.
Kitap yirmi bölümden oluşuyor ve okumaya hikayenin sonundan, yani yirminci bölümden, başlıyoruz. Geriye giderek hikayenin başlangıcına ulaşıyoruz ve söylenen her şey sonraki bölümlerde açıklamasını buluyor. Bu arada en basit detaylar bile çizimlerde atlanmamış. Bunu fark etmek hoşuma gitti.
Kitapta bir aksiyon ya da büyük bir olay yok. Yarım kalmış bir ilişkideki bu yarım kalmışlığı okuyoruz. Bu şekilde, olayın değil de nedenlerin nasılların sorgulandığı anlatımları severim, bu yüzden kitap hoşuma gitti. Çok da akıcıydı, farkına varmadan bitiverdi. Okuyacak olanlara iyi okumalar diliyorum.