Neden hesap sorma, devletin kendi kendini savunma mekanizmasını harekete geçiremiyoruz? Ve hangi nedenle ve ne süreyle gerçek çapını ve kapasitesini bildiğimiz malum politikacılara, gazetecilere, sözde sanatçılara, şeriatçı ve bölücü medya kuruluşlarına, vakıflara, derneklere, tekke ve zaviyelere, örgütlere, espiyonaj ve provokasyon amaçlı dış vakıf temsilciliklerine, casus diplomatlara ve sahtekâr-ikiyüzlü insan hakları sömürücülerine - sözde demokrasi adına- tahammül etmek zorundayız? Daha hangi süreyle altımızın oyulduğunu, bağımsızlık ve özgürlüğümüzün altımızdan kayıp gidişini sessiz-sonuçsuz çığlıklar atan seyirciler gibi izlemek durumunda kalacağız?