Ahır yapılan camilerin belgesi!
"Bu ne insafsızlık!" Birincisi, Atatürk devrine ait... 20 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyeť inhaberi şöyle: "Bu ne insafsızlık. Seferihisar'da tarihî bir cami ahır yapılmış!" Habere göre İzmir Seferihisar'da bulunan Hereke köyündeki II.Bayezid zamanından kalma bir tarihî cami tahrip edilmiş ve ahırahaline
159 syf.
Puan vermedi
Beğendi
Üsküdar’daki Validebağ korusu ile başlıyoruz geziye.Hababam sınıfını geziyoruz.Gezereken kafamızda hababam sınıfı replikleri ses buluyor. Kırklareli Babaeski’deki Mutlu köy’deki 1400 yıllarda yaşayan Bereketli(Fatma) kadını tanıyoruz. Küçüçük bir tencerenin içindeki bulgur aşıyla bir orduyu doğurduğuna tanık oluyoruz ve bizzat Fatih Sultan Mehmet Hanın sefere giderken bizzat ziyarete gittiğini öğreniyoruz. Lüleburgaz Pancar şehitliğindeki acı olayı içimiz acıyarak öğreniyoruz. Keşan Çamlıca köyündeki Bocuk Korku Festivaline katılıyor oradan Merzifonlu Kara Mustafa paşa mezarı ziyareti ediyoruz Gelibolu Bolayır köyünde Süleyman paşanın atı ve lalasıyla aynı yere defnedilmiş olduğunu ve Namık Kemal’in Sakız adasındaki naaşının da buraya nakledildiğini öğreniyoruz. 1915 Çanakkale köprüsünün yapılma aşamalarını okuyoruz. Gelibolu’ya ulaşıp Sevdiye Hanımın dedesi Rıfat dedeyi şehitlikte ziyaret ediyoruz.Bayralı baba türbesine neden bu isim konulduğunu acı bir şekilde öğreniyoruz. Edirne Kaleiçindeki 1.Murad Anadolu lisesinin 130 yıllık tarihini öğreniyoruz. Karaağaç Osman inci müzesine gidiyoruz. Osman İnci’nin köy enstitülerinde yetiştiğini öğreniyoruz ve sonolarak Edirne 11.Uluslararası Bando ve Ciğer Festivaline katılıyoruz ve 600kg ile pişirilen tava ile Guiness rekorlar kitabına girmesine tanık oluyoruz.
Geziyorum 4
Geziyorum 4Sevdiye Yeşil · Yazşader Yayıncılık · 20243 okunma
Reklam
Hiçbir şey Osmanlı İmparatorluğu'na Merzifonlu Kara Mustafa Paşa'nın hırsı kadar zararlı olmamıştır. Mustafa Paşa Belgrat'a kadar aynı debdebe ile sürüklediği padişaha bile Viyana'yı zaptetmek niyetinden bahsetmez. Hattâ asıl kararını bütün serhat paşaları ve tecrübeli harp adamlarının itirazlarına rağmen yolda verir. İşsizliğin ve ikdisadî buhranın en son haddini bulduğu, her sene Anadolu'da devleti tehlikeye düşürecek birkaç isyanı beslediği, emniyetsizliğin ve ihanetin devlet adamlarını kurt yaptığı bir devirde Kanunî'yi yenmek, onun başaramadığını başarmak istiyordu. Bununla beraber başlangıçta Viyana bozgunu devletin kaybettiği muhaberelerden biriydi. IV. Mehmed şaşırmasaydı felâket çabuk tamir edilir ve ufak bir hudut tashihi ile iş kapanırdı. Fakat padişah vaziyetin adamı değildi. Kara Mustafa Paşa ise büyük kumandanların çoğunu ortadan kaldırmıştı.
Sayfa 186
140 syf.
8/10 puan verdi
Düşün, Padişah eşisin, Kösem Sultansın. Sonradan iki oğlun ve bir de torunun Padişah oluyor. Ama ölümün harem odasında saklandığın yüklükteki yatakların arasından çıkarılıp perde ipiyle boğulmak oluyor. Ne kadar acı bir ölüm değil mi? Daha önce incelemesini yaptığım "Osmanlı'da Yaşamak" isimli kitabın devamı olan
Osmanlı’da Ölmek
Osmanlı’da ÖlmekAlpaslan Demir · Kitabevi Yayınları · 202011 okunma
Niye bu kadar acıklı bu durum
Merzifonlu: Beni asın Oğuz Han! Size yalvarırım asın beni! Türk Devleti için de, Türk milleti için de, bizzat benim için de gerçek anlamda felaketlere sebep olan üç adamı da ben tayin ettim. Kırım Hanına da, Kara İbrahim Paşa’ya da, Koca İbrahim Paşa’ya da ben görev verdim. Ben tuttum ellerinden. Ben yücelttim. Bu suçtan asın beni. Bağışlamayın! Affetmeyin! Ve daha fazla yalvartmayın! Asın beni, asın! Oğuz Han: (Sağ ve sol üyelerle fısıldaşır) Sanık Merzifonlu Kara Mustafa Paşa hakkındaki karar TÜRK MİLLETİNİNDİR!
Olmuş bir başarısızlık ve bu ilk değil” denebilirdi şayet 1683 acısı yaşanmasaydı. Talihsiz, Merzifonlu Kara Mustafa Paşa itibarını ve kellesini verdi, başaramadığı ama bilahare başarma imkân ve ihtimali yüksek olan Viyana Bozgunu yüzünden. Neyse tarihin bütün sayfaları bir millet için hep güleç yüzlü olacak değil ya!
1. Viyana kuşatmasında başarısızlığına rağmen değer kaybetmeyen pargalı ve 2. Viyana'da başarısız olup kellesini veren merzifonlu kara mustafa paşaKitabı okudu
Reklam
134 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.