Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Bir insanın yaşama karşı ne kadar kayıtsız olabileceğini anlatan kitap Albert Camus'un dünya görüşü, yaşamın anlamsızlığından, saçmalığından kaynaklanan bir anlayıştan yola çıkmaktadır. Kitabın ismiyle özdeş ana karakter tıpkı Camus gibi yaşadığı şeylerden zevk almayan, anlamsızca bulan melankolik bir kişi olarak karşımıza çıkıyor.