Kitabın incelemesi yeterince yapılmış ancak kimsenin üzerinde durmadığı bir konuya değinmek isterim.
İçerisinde mükemmel mesajlar içermesine rağmen aynı zamanda öldürmekten, hançerlemekten bahseden kendisi gibi düşünmeyenlere hakaret edebilen bir karabalık'ın hikayesidir.
Özgürce düşünmeyi öğütlerken, çocuklarımıza vermeyi isteMEyeceğimiz bu mesajları da aşılayabiliriz. Şiddetten muzdarip bir toplum olduğumuz aşikarken bu kitabı okutacağımız çocuğumuzun yaşına da dikkat etmeliyiz.
İdeal okuma yaşı konusunda uzman olmadığım için bu konuya alanında iyi öğretmen arkadaşların değinmesi daha doğru olur.
Tamamen şahsi fikrim, soyut düşüncelerin gelişmeye başladığı 11 yaş ve üstü için daha uygun olduğudur. Ayrıca, fikrimce yaş tek kriter olmamalı ve çocuğun fikri olgunluğunun kitaba uygunluğu ehil büyüklerince değerlendirilmelidir.
Kitabın hangi yaşa uygun olduğu ile ilgili aşağıdaki inceleme de bu konuda faydalı olacaktır.
cocukicinicerik.com/incelemeler/kit...