İnsan nihai anlamda kendini belirleyen bir varlıktır. İnsan varolmakla yetinemez, bunun yerine her zaman için varoluşunun kaderine, bir sonraki anda kendisinin ne olacağına karar verir.
Varoluşumuzun geçici olması bunu kesinlikle anlamsız kılmaz. Ama sorumluluklarımızı oluşturur çünkü her şey bizim öz itibarıyla geçici olan olasılıkları gerçekleştirmemize bağlıdır. İnsan sürekli mevcut potansiyeller yığınıyla ilgili olarak kendi tercihlerini yapar; bunlardan hangisi hiçliğe mahkum edilecek ve hangileri gerçekleştirilecek?