Çoğu insanın gözünde neyim ben? Değersizin biri ya da tuhaf, aykırı, hoşa gitmeyen bir adam, toplumda kendine bir yer bulamamış, yer bulamayacak bir yaratık, yani hiçten de aşağı bir şey. Haydi diyelim ki bu böyledir, ben de inadına böyle değersiz, böyle aykırı bir adamın gönlünde neler bulunduğunu göstermek istiyorum eserimle.
Sanatçı demek "hep arayan ve yetkini hiçbir zaman bulamayan" insan demektir. Bu söz "ben biliyorum, buldum artık" düşüncesinin tam tersidir. Benim bildiğim bu cümlenin anlamı şudur: "arıyorum, var gücümle peşine düştüm, bütün gönlümü koydum bu işe."