Bana kalırsa yalanla öykü arasındaki fark öyküde gerçeğin tuzaklarıyla görünümümün hem söyleyenin hemde dinleyenin çıkarına kullanılmasıdır. Bir öyküde kazanç ya da kayıp yoktur . Oysa yalan kazanç ya da kaçış aracıdır. Sanıyorum tanıma tıpatıp uyacak olursak , öykü yazarı da yalancıdır - eğer ki mali açıdan şanslıysa .