Feyza Sönmezocak

10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2017 80. kitabı
·
37 günde okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2017 00:00
Yaklaşık bir aydır elimden düşürmediğim ve bundan sonra da düşürmeyeceğim kitap: Tutunamayanlar .. "Dili ağır,anlaşılması zor.Çok uzun başladım ama bıraktım" gibi ifadelerin zihnimde oluşturduğu önyargılar yüzünden -ah kahrolasıca önyargılar- bir türlü kitaba başlayamamıştım. Poyraz Karayel dizisinde çokça geçmesine rağmen yine de başlayamamıştım . Galiba burda Ece Temelkuran'a ben de katılıyorum . "Hakikaten bazı kitapların , bazı yaşları beklediğine inanıyorum " demişti . Sanırım Tutunamayanlar benim bu yaşımı bekledi . Kafamız okumak istediğimiz ama bir türlü okuyamadığımız kitaplarla dolu . Önce önyargılardan kurtulmak gerekiyor sonra o kitaplar sizin kapınızı sırayla çalıyor . Başlarda kabul biraz sıkıldım, olayın ne olduğunu anlamadım, anlamadığım olaydan yer yer koptum . Yaklaşık yüzelli ikiyüz sayfa sonra sanki yeni bir keşif bulmuş gibi aydınlanmaya başladım. Okurken heyecanlanıyor , hop oturup hop kalkıyordum.. Yazara bir yandan hayranlığım artarken bazı yerleri yeniden yeniden aşkla okuyordum. İnsan acıdan zevk alır mı ? İste Oğuz Atay, öyle bir anlatım sunmuş ki okuyucularına insan kendinden geçiyor . Siz de Tutunamayanlar'ı okumak isteyen ama bir türlü başlayamanlardansanız özellikle kendinizi bir tutunamayan olarak görüyorsanız hiç vakit kaybetmeden başlayın . Tutunamayanlar'ın Prensi Selim Işık'ı biran önce tanımalısınız. Yoksa çok şey kaybedeceksiniz...
Edebiyat
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
Reklam

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
37 günde okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2017 00:00
·
2017 80. kitabı
Oğuz Atay
8.6/10 · 75bin okunma
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 09 Kasım 2017 00:00
Bir sabah kendini dev bir böceğe dönüşmüş olarak bulan bir adamın Hikâyesidir #dönüşüm ... . Gerçekte bu mümkün olabilir mi? Bir insan bir böceğe dönüşebilir mi? Elbette Hayır.. Ancak Kafka, usta bir üslupla bize öyle bir empati aşılıyor ki böceğe dönüşmenin hissini tadıyoruz. Böceğin dünyasını kavrıyor kendimizi böcek gibi hissediyoruz.. Bunun yanı sıra bu hikayede kullanılan 'böcek' metaforu bize bir şeyler anlatıyor . . Ahmet Cemal'in ifadesiyle: "Dönüşüm,toplum içerisindeki bireyin tragedyasıdır. Gragor Samsa, "dönüştüğü" güne değin çeşitli kölelikler içerisinde yaşamış bir toplum tekidir; işyerinde köledir; aile çevresinde köledir ve zincirleri içerisinde uslu oturduğu sürece de benimsenip sevilir.... Birey olmasını başaranlara düşman kesilen son toplumlar ve bu toplumların en güçlü temeli olan, çocuklarının hep iyiliğini,gerçekte ise sürekli köleliğini isteyen son aile yapıları yeryüzünden silinene değin, Kafka'nın Dönüşüm'ü geçerliliğini ve güncelliğini Koruyacaktır." . Zaman zaman türlü kölelikler yaşadığımız şu dünyada doğal ve özgür bir yaşama bir gün kavuşmak dileğiyle... Umarım bazıları da bir sabah kalktığında kendini 'İnsana' dönüşmüş olarak bulur.
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma
9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2017 77. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2017 00:00
bir Kitabın sizi başka bir kitabın dünyasına götürmesi müthiş bir yolculuk. Maksim Gorki'nin yaşam öyküsünü anlatan üçlemenin sonuncusu olan bu kitapla tanışmam #SelimIşık sayesinde oldu. Tutunamayanların meşhur Prensi⭐ Oscar Wilde döneminden ateşli bir #Gorki hayranlığına geçiş yapması bu kitap sayesinde olmuştu. Ona verilen bu kitabın ilk sayfasında başka biri tarafından yazılmış bir ithaf vardı: "Kan ter içinde uğraşarak tutunmaya çalıştığımız bu dünyanın pisliği içinde,gerçek bir mücadelenin küfür ve leş kokan hikayesini bulacaksın bu kitapta" yazıyordu. Selim Işık: " Hayır. ?.! Oscar Wilde'ın zarafetine hayran olan biri bu kitabı okuyamaz" dese de #BenimÜniversitelerim 'i okuduktan sonra Oscar Wilde'ı unutmuş; edebiyatın sadelikten başka bir şey olmadığına karar vermişti. Durmadan bu kitaptan "Benim İncilim" diye bahseder;akşamları,kutsal bir kitapmış gibi ondan sayfalar okurdu. Kitabı okuduktan sonra ithafta söylendiği gibi Rus Yazar Gorki'nin gercek mücadelesine, küfür ve leş kokan hikayesine tanık oluyorsunuz.Bitip tükenmez bir eğitim aşkıyla üniversite okumak için Kazan'a gelen bir genç,yaşamın acımasız gerçekleri karşısında üniversite hayatına devam edemez. Fakat okumasını ve egitimini Hayat Üniversitesinde devam ettirir. Hayatın tüm zorlukları ile mücadele eder, hayattan bütün derslerini alır, imtihanlar olur. Kimsinde başarılı Kimisinde başarısız olur. En nihayetinde:"kan ter içinde uğraşarak bu dünyanın pisliğine tutunmak gerektiği" gerçeğini öğrenerek hayat üniversitesinden mezun olur... Benim Üniversitelerim'i okuduktan sonra #MaksimGorki'ye hayran olmamak elde değil. Ah Selimcim Işık...Ah Gorki...ve Ah bu hayat...
Edebiyat
Benim ÜniversitelerimMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201610,9bin okunma