Feyza Sönmezocak

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
10/10
·90 syf.·
Beğendi
·
2018 2. kitabı
Mustafa Kutlu
7.7/10 · 10,2bin okunma
Reklam
10/10
·115 syf.··
Beğendi
·
2017 83. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2017 00:00
#okudumbitti 'Sevda köylü' insanların hikayesi trenle başlar.Trenle biter... Alabrus traşlı Bulgaryalı Ali'yi lepiska saçlı Münire Hanım'ı ve onların dillere destan aşkını anlatmama lüzum yok. Zaten bir çoğumuz 'bir film kadar uzun birkaç hayat kadar kısa' bu hikayeye aşinayız. Kitabın yeri filmden çok ayrı. Ve bilhassa tadı.. O yüzden okudukça doyamıyorum. Mustafa Kutlu'nun nasıl bir hikaye ustası olduğu aşikar. Hayran olmamak elde değil doğrusu. Şiddetle tavsiye ediyor ve sözlerime şu alıntıyla son veriyorum Her şey gibi sevdanın da bir kanunu var. Ve orda şöyle yazar: "Sevenleri hiçbir kuvvet ayıramaz"
Sinema
Uzun HikâyeMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 202345,5bin okunma
9/10
·382 syf.··
Beğendi
·
2017 84. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2017 00:00
#okudumbitti Yine geç kaldığım kült kitaplardan biri. Bu yaşıma kadar defalarca okumam ve özümsemem gerekirdi.Siz benim yaptığımı yapmayın..! Önyargılarınız varsa kurtulun ve biran önce bu kitabı okuyun. ... Tanpınar'ın dili kesinlikle ağır değil ve üslubunda o kadar güzel bir tat var ki kitabın nasıl aktığını anlamıyorsunuz. Sadece aşina olmadığınız kelimeler olabilir. Bunlar da akışkanlığı bozmuyor daha ziyade insan merakını cezbediyor ve kelime dağarcığınıza yeni sözcükler ekleniyor. . .... Gelelim kitap hakkındaki yorumlarıma.Tanpınar'ın sembolik bir dil kullandığı söylenir.Bu bağlamda kitaptaki karakterleri sembolize edildiği biçimde mi yorumlamak daha doğru olur yoksa kendi zihnimizde oluşturduğu sembollere göre mi yorum yapmak daha doğru..? Karar veremiyorum.. .... Her zaman yenilikçi,özgüveni yüksek,müthiş bir organize gücü olan iş adamı Halit Ayarcı... Karısının bile 'sünepe' olarak tabir ettiği benimse 'yine bir tutunamayan' dediğim saat ustası Hayri İrdal;münzevi bir filozof olan Nuri Efendi'ye tüm içtenliği ile bağlı bir adamdır. sefil bir hayata sahiptir ve bu hayatından kurtulmak için de bir çıkış kapısı, bir kurtarıcı, bir yenilik beklemektedir. Nuri Efendi burada Doğu'yu temsil etmekte, Hayri İrdal'a elini uzatarak ona bambaşka bir dünyanın kapılarını aralayan Halit Ayarcı ise Batı'yı.. Hayri İrdal ise Doğu ve Batı arasında sıkışmış bir birey yahut bireyden hareketle toplumu temsil ediyor . Bir de Psikanalizci Dr. Ramiz karakteri var ki O da; nerede duracağını bilemeyen kafası karışık Türk aydınını temsil etmektedir. ... Bunun dışında eserin içindeki tüm karakterler bambaşka bir dünya ve bu dünyanın içinde bize derin psikolojik tahliller sunan Tanpınar'ın edebi üslübuna hayran olmamak ve eserlerinin ebedi tesiri altında kalmamak mümkün değil
Edebiyat
Saatleri Ayarlama EnstitüsüAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 202353bin okunma

Feyza Sönmezocak

, bir kitap okudu
9/10
·93 syf.··
Beğendi
·
2018 1. kitabı
Mustafa Kutlu
7.9/10 · 12,9bin okunma
8/10
·133 syf.··
Beğendi
·
2017 80. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2017 00:00
Hazır olun...! "Basamakları inerken bütün sonlara hazır olun..!" diye uyarıyor yazar, kitabın başında... Benden günah gitti diyor yani. Ben uyardım afallama diyor. Bildik sonralara hazırlama kendini, Bağlantı kuramazsan şaşırma diyor... Ali Ural Hoca'nın Yazarlık Atölyesinde geçtiğimiz haftalarda bu kitabı tahlil etmiştik. Yazarın kendisi ve farklı kitlelerden okuyucularının yaptığı yorumlarla müthiş faydalı bir kitap kritiği olmuştu. Şu hususu belirtmem gerek ki; kitabı okurken "Ben aptal mıyım" diye sormadan edemedim. Çünkü her öykü kendi içinde o kadar garip ki ve özellikle öykü bittiğinde "Nasıl yani..? Bitti mi şimdi" diye şaşırmadan edemiyor insan. Ve kitap tahlilinde gördüm ki yalnız değilmişim :) Yazarın uyarısını dikkate almayan herkes bu kitabı okurken bu soruyu muhakkak soracak. Bu yüzden kitaba başlayacaklara tavsiyem, yazarın uyarısını okuma boyunca dikkate almak.. ↪"Basamakları inerken bütün sonlara hazır olun...!!" Ali Ural Hoca, bu kitapta belki herkesin söylediği şeyleri öykü haline getirmiş ama kimsenin dile getirmediği gibi yazmış. Ve kimsenin bitirmediği gibi Sonlandırmış... İşte o sonlarda bitmemişlik duygusunu veriyor yazar, okuyucuya.. Bu, Son değil diyor. Daha bitmedi diyor. "her okur okuduğu kitabı yeniden yazar" diyerek okuyucusuyla reaksiyonunu devam ettiriyor... Klasik değil, klişe değil.. Gerçekten şahsına münhasır bir insandan bu beklenirdi. Ki 'Posta Kutusundaki Mızıka'nın tadı bir çok insanın damağında hala ve bu kitapta sanırım birçok insanın dimağında kalacak gibi gözüküyor... Kitabı muhakkak tavsiye ederim.Kitabın içinde benim en çok etkilendiğim hikayeler: Barkod Protokol Şemsiye Sandık Kaçış Tüneli
Edebiyat
Yangın MerdiveniA. Ali Ural · Şule Yayınları · 2018707 okunma
Reklam