Bu akımı bende yapayım dedim :)
“10 bin görülme, 200 beğeni alan MİZAH içerikli gönderime gelen yorumlar:” “Komik değil.” “Böyle şeylerin şakası yapılmaz.” “Sen böyle diyorsun da aslında öyle değil…” “Teyzemin adı Mina, komşumun adı Miya.” “0kitap okuyan birinin fikirlerini umursamıyorum” Elbette çok komik ve güzel yorumlar oluyordu ama içerik mizah olunca bu tarz yorumların geliyor olması yorucu oluyor. Özellikle mürekkep yalamış kişilerin olduğu bu uygulamada gelmesi ayrı bir mesele. Neyse yorumunuza sağlık yine de 😃
BABA TAHÎRİ URYAN Bê te yek dem dilê min kêfxweş nîn e Eger rûyê te bibînim xema min namîne Eger derdê dilê min bê parvekirin inyayê qet dilekî bêderd namîne Aşiq ew e ku her dem bi bela be Mîna eyyub bi kurman muptela be Wekû hesen binoşe tasa jehrê Mîna husên şehîdê kerbela
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sineklerin Tanrısı
"Hamlet'i sadece bir öç alma tragedyası ya da Moby Dick'i sadece bir balina avı öyküsü sanmak ne denli yanlışsa,Sineklerin Tanrısı'nı da çocuklar için yazılmış bir serüven romanı saymak o denli yanlıştır.Hatta Sineklerin Tanrısı'na roman demek de yersizdir;çünkü bu kitap bir roman değil,gerçekçi bir anlatımla yazılmış olmakla beraber,bir alegoridir,yani simgesel anlamları olan bir öyküdür." ____MÎNA URGAN
Edebiyat
Mina Urgan
"Çağımıza uymak zorundayız palavrasına da hiç mi hiç inanmıyorum. Eğer yaşadığım çağın en yüce ideali köşeyi dönmekse; eğer yaşadığım çağ toplumsal adaletsizlik üstüne kuruluysa; eğer yaşadığım çağ inandığım her şeyi yadsıyorsa; eğer yaşadığım çağa bayağılık ve çirkinlik egemense, ben böyle bir çağa neden ayak uydurmak zorunda kalayım?"
Çağın zihniyeti
Memedê Torî- Sûncê mina
Min ,Gotinên ji xwa mezintir gotin Ma emrê min çand bû 23 -24 Ez ki evindar,dildar, hezkirin ki Gelo min gunehê te standibû ? Ew hatîne serê min! Sûncê mina ,go min ji te hezkir Sûncê mina...
Kurdî
https://seymareyhangozen.com/blog?202606180624
Sabahın serinliğinde yapılabilecek en güzel şeylerden biridir okumak. Bakın pek sevgili Mina ne diyor. "Güneşli ılık bir kış günüydü. Bodrum'da çok hoşlandığım o kış günlerinden biri. Bahçede kurulan sofraya hep birlikte oturduk. Sevdiklerimle beraber yemek, tek başına yemekten kat kat daha güzel gelir bana." Mutluluğun tarifini yapan Mina haklı değil mi? Mutluluk sarıp sarmalayan ilişkilere sahip olmak biraz da. Ben, şeklen mutlu görünen, detayında sürekli laf sokan, kendi değersizlik duygusunu ötekine boca eden, her ortamda sorun yaratan insanlara maruz kaldım bir kaç sene. Bu insanlar ailedendi, iyiliğini istiyor gibi görünen , kötü hissettiren dilleri vardı. Hayatımın en kötü değil, en öğretici zamanları idi. O zaman anladım kendisi ile derdi olan insanla sağlıklı ilişki kurmak, iletişime devam etmek zorlayıcı ve yorucudur. Ancak bu yorucu insanlardan uzaklaşmak, bizi tamamen kabuğumuza çekmeye de itmemeli. Tek başına yemek yemenin, günde üç paket sigara içmek kadar zararlı olduğunu söyler Acar Baltaş. İnsan ilişkileri konu olduğunda, seçmek ve yönetebilmek gerekli. Çok sevdiğim bir sözle bitirmiş olayım. "Neye tahammül ettiğine dikkat et; insanlara sana nasıl davranabileceklerini öğretiyorsun." Sevmek benim için kıyamamakla çok ilişkili. Sevgilerimle... #MinaUrgan #Hayat #İlişkiler #İnsanlar