Mina ORHAN

Mina ORHAN
@minaaorhan
Ronî mîna evîne tari mîna mirinê.
Eshâb-ı Kirâm
3/10
·416 syf.··
2022 5. kitabı
Kitap genel anlamı ile faydalı bilgiler ve içerikler sundu fakat gerek sürükleyici olmaması gerek verilen bilginin sürekli tekrarlanmasından ötürü kitabı beğenemedim.Ele alınan konu hakkında daha güzel ve etkileyici biçimde yazılabilecek bir kitap olabilirdi.
İslam
Eshâb-ı KirâmHüseyn Hilmi Işık · Hakikat Kitabevi · 2014142 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Seni bulamasam da ararken ölmektir emelim
İçim sıkılıyor,ruhum mengenelerde.Sana ulaşmak istiyorum yolu biliyorum açık olduğunu da biliyorum o yolların.Sanma ki sevmediğimdendir ey sevgili,sanma ki âşkımızın tohumunu atmaya korktuğumdandır.Ayaklarım getirir beni sana bilirim.Yol kalbimin izlerini,kapanmak bilmeyen yaralarını giyotin ile öldürüp acımın, hüznümün nirvanalarında yaşatacak olsa da tek bir saniye bile düşünmem,ey sevgili.Bunlar sana olan âşkımdandır,sevgimdendir.Kendim olmaktan delirircesine çıkıp o tırnak ile et kadar birbirine sıkı kenetlenmiş kader bağını koparamadığımdandır.Sana gelmek istiyorum ey sevgili, defalarca acımasızca aldığım darbelerin verdiği eşsiz acı ile birlikte gönlüne boy boy duvarlar ören, kırılmak nedir bilmeyen kilitler takan kalbim senin âşkını yaşamak umuduyla özgürlüğü için kafesten çıkmak isteyen çırpınan;her tarafı yara,hırçın bi' kuş gibi yaralarını yara ile saracak olsa bile...Ben o kuşsam o kuşu kafes içine almış sahipsin.Ey sevgili,sevgine düşmüş bu garibi özgür bırak çünkü âşkının esiri olmak kafîdir,artar bile.Bugünlerde çok düşünüyorum bende kötü,acımasız bir insan olarak kalan seni lakin acımasız olduğunu hatırlayamıyorum bazen.Öyle çoktur ki bende iyi olarak kalan,yaralarımı çiçek açtıran, kalbime huşû,gönlüme ferahlık veren sen.Öyle güzelsin ki benim için yegâne kuşkusuz tek âşksın,yağmurda beliren gökkuşağısın bazen de kışın güneşine aldanıp kalbimi de kendim gibi sıkı sıkı giydirmeyip dışarı çıktığımda yüzüme vuran kuru soğuk gibisin.Seni bilememektir belki de aşk.Sen olduğun için senden gelen olduğu içindir kabullenişim ve yine sen olduğun için senden gelen olduğu içindir kabullenemeyeşim.Bende eksik olan sen ile yaşadığımız âşkı besleyip büyüten en büyük damarın "kin" adını taşıdığını bilseydik,ah keşke bilseydik...
1K
"Aşk olayı toplumun ölçeklerinden öteye geçmişse bellekte yer eder.Mesela,pilav yiyeceği yerde maymun beyni yiyen bir insanı unutmazsınız.Halbuki Uzakdoğu'da en önde gelen yemeklerden biri.Hatırlanan şeyler,az olan şeylerdir.Demek ki,aşk ilişkileri genişledikçe akılda kalanlar azalır."
Sayfa 21 - Yky·Kitabı okudu
Edebiyat
Zaten aşk da n'ola çırpıntılı denizler üzerine martı alfabesiyle yazılan bir "seni seviyorum"dan başka? Balıklar okuma yazma bilmez üstelik.
Sayfa 28 - Yky·Kitabı okudu
Edebiyat
Zürih'de gölde yalnız yüzen kuğunun gözlerinden tek bir yaş süzülüyordu.Gördüm unutamadım.Aşk varsa,muhakkak hüzündü.
Sayfa 28 - Yky·Kitabı okudu
Edebiyat