kitabı okurken binbir çeşit duyguya büründüm ; sevinç , üzüntü , öfke , yalnızlık , anlaşılmazlık , nefret vs. Hisleri çok güzel aktaran bir yazım tarzı var yazarın bu yüzden kitaptaki karekterlerin yaşadıklarını anlamakta ve hissetmekte zorlanmıyorsunuz . Kendinizi istemsiz bir şekilde empati yaparken buluveriyorsunuz. Savaşın kargaşası ve kederden başka hiçbir şey getirmeyişini , savaştan en çok kadın ve çocukların zarar gördüğünü , iki kişinin fikir ayrılığının ve iktidar yarışının nasıl bir milletin yokuluşa süreklenişine sebep olduğunu çok güzel anlatmış yazar . kesinlikle okunması ve özümsenmesi gereken bir kitap . En üzücü tarafı da yaşananların gerçekte de var olmuş olması malesef... kitabın etkisinden henüz çıkamadığım için hissettiklerimi aktaracak kelimeler bulamıyorum. tek bildiğim okunması ve dersler çıkarılması gereken bir kitap olduğu.