Demokratikleşme denilen şey, insanlara insanlık haysiyeti itibarıyla tabii haklarını tanımaksa, bunun dik âlâsı İslam'da vardır. Bizim ne demokrasiye ihtiyacımız var, ne cumhuriyete ihtiyacımız var, ne Avrupa'nın kanununa ihtiyacımız var. Bizim elimizde İslam gibi bir meşale var; her derdi halleder, her derde çare bulur. İktisada da çare bulur, siyasete de çare bulur, insan haklarına da çare bulur. Allah'ın nizamından üstün bir beşeri nizam asla olamaz. Bizim idealimiz İslam'dır; Allah nizamının gerçekleştiğini görmektir. Bunu istemek, inancımın tatbikatını istemek benim için insanlık hakkı değil mi? Versin bunu bana senin demokrasin! Ben Müslümanım; benim evlenmeye, boşanmaya, mirasa vs. ait şeyleri sen laiklik esasından çözüyorsun, buna hakkın yok! Ben inancıma göre evlenip, inancıma göre boşanmak isterim. Sen laikliği esas aldığın zaman bunu tanıyamazsın!