Felekde hâsılı insan isen bir cănı incitme Günahkar olma Fahr-i Älem-i zi-şanı incitme Elin çek meyl-i dünyadan eğer âşık isen yâre Muhabbet camını nüş et asıl Mansur gibi dâre Misâfirsin felek bağında bendin salma efkâre Alvarlı Muhammed Lütfi Efendi

KerZeY35

@kerzey35
·
Hayırlı Cumalar
Hazer kıl kırma kalbin kimsenin canını incitme Esir-i gurbet-i nâlân olan insanı incitme Tarik-i ışkda bi-çareyi hicranı incitme Sabır kıl her beläya häne-yi Rahman'ı incitme Alvarlı Muhammed Lütfi Efendi
Tenhalığın Eşiğinde
Bir güftesiz şarkı gibi çökerdi akşam, Semâya bakardım; Ay, yine aynı suskunlukla doğardı yüzüme. Kalbim, maziye gizlenmiş bir han gibi, Kapanırdı gürültülere— Ve iç avluma sadece yalnızlık uğrardı. Zaman, nâzenin bir gül gibi solarken avucumda, Hatıralarımın perdesinde titrek suretler gezinirdi. Hiçbiri kalmazdı… Hepsi gelir, tebessüm eder, sonra Kelâmsızca hicret ederdi gönlümden. İnsan, bazen bir kelâmla mesrur olurmuş, Bazen de bir suskunlukla Bir ömür boyu üşürmüş. Kalbimden geçerdi: "Ey mevcûdiyetimin sessiz şâhidi, Yalnızlık… Sen ne vakur, ne edebli bir misafirsin."
Şiir
Reklam
“sen misafirsin” modundan razıyım ya.
"Kendi varlığına en çok inandığın o yerde, sadece geçici bir misafirsin."✨
Alıntı
Sanma ki gül dikenin himayesinde, Dikenin itibarı gül sayesinde
Misafirsin bu hanede ey gönül, umduğunla değil bulduğunla gül, hane sahibi ne derse o olur, ne kimseye sitem eyle, ne üzül. ....Mevlana
1000Kitap
*AMAN YARABBİ* Nasıl olurda bakıp ibret almayız.. Ölenleri görüp nasıl ben bu hale geldiğimde akıbetim ne olacak diye düşünmüyoruz! Şuan biz börtü böceğin rızkıyız.. Onların beklediği kişileriz.. Herşey bir anda olacak.. Hiç ummadığın bir anda belki sende canını vereceksin, eyvah diyeceksin.. Sonra gözlerini açtığında hiç beklemediğin bir yerde olacaksın.. Herşey bir anda tuzla buz olmuş, hayallerin, mal varlığın, arkanda kalan herkes gitmiş ve sen koskoca bir ömür üzerine plan yapıyordun gözlerini birden kabirde açtın... Eyvah! Yıllardır duyduğun, Rabbin kim diye bir nida duydun... Ne kadar dini gönderi görüp duyup geçtiysen, umursamadığın ne varsa karşına çıktığında artık perişan olmuş bir vaziyette o ana maruz kalırsın.. Ve Rabbin unutanlar, unutulacaklar.. Ne kötüdür, kabirler sessizdir kuş cıvıltıları duyulur ama kabirlerin dili olsa o kabirlerin altındaki azap seslerini duyabilse insan hemen gider korkudan iman ederdi.. *Ey bunu okuyan kardeşim vallahi bu dünyada misafirsin*
Reklam
Reklam