Kitap Kurdu

Dr. Yael Kisel, “Güneş Sistemi’nde yaşam varsa muhtemelen mikrobiktir” diyor. Bilim insanları (özellikle Dünya tarihinde yaşamın büyük kısmının da mikrobik olduğu düşünülürse), evrendeki yaşamın genel olarak mikrobik olduğu fikrini paylaşıyorlar. “Tipik bir uzaylı neye mi benzer? Ufak, yuvarlak, mikroskop altında bakabileceğimiz bir kütle olacaktır” diyor Dr. Seth Shostak.
Sayfa 65·Kitabı okuyor
Reklam
Atmosferi çok yoğun olan gezegenlerde hayvanlar ve bitkiler baş döndürücü yüksekliklere daha kolay ulaşabilir, havayı iterek yüzer gibi gezebilirler. Böylesi gezegenlerin sakinleri arasında yosun bulutları ile beslenen uçan balinalar, hidrojen veya metan dolu keselere sahip balonsu bitkiler, yükseklerde gezinen ahtapot benzeri yaratıklar, hatta, boyları Dünya’dakilerin 10 katına ulaşan ormanlar olabilir.
Sayfa 65·Kitabı okuyor
dünyanın yaşayan en büyük organizmalarından biri, ABD’nin Utah eyaletindeki 43 hektarlık bir pando (titrek kavak) ormanı. Bu ağaçlar genetik olarak birbirinin aynı 47 bin gövdeye ve tek bir dev kök sistemine sahip.
Sayfa 64·Kitabı okuyor
Charbonneau, bildiğimiz sorudan başlamanın daha doğru olduğunu düşünüyor: “Dünya’dakinden çok farklı bir yaşam olması mümkün ancak verilerimize bakarak bunu farkedemeyiz çünkü oraya ait kimyayı da henüz bilmiyoruz ve anlamıyoruz”.
Sayfa 62·Kitabı okuyor
Ghail “Venüs o dönemde Dünya’nın sıcak bir versiyonu gibiydi” diyor. “Okyanuslar hala vardı ancak buharlaşıyorlardı. Gezegen yaşanamaz bir yer olmaya doğru gidiyordu. Tam bu noktada üç gezegen de biyolojik açıdan lanetlenmiş gibi görünüyordu. Ancak Dünya yeni bir safhaya geçmeyi başardı ve üzerinde hayat filizlendi.”
Sayfa 53·Kitabı okuyor