Gelibolu Savaşı'nda Anzakların tuttuğu günlüklerin derlemeleriyle yazılan bir kitap. Anzakli askerlerin de bir hiç uğruna İngiliz sömürgesi için vatanlarindan koparılıp Gelibolu'da verdiği mücadele anlatılmıştır. Zamanla askerler de burada savaşmanın anlamsız olduğu kanısına varmıştir.
Burada verilen mücadelede bir sonuca varilamacağını hatta Çanakkale Savaşı'nın başarısız olduğunu anlayan Anzaklılar daha fazla kayıp vermemek için geri çekilme kararı almıştır.
Bu kitapta varlığın yokluğu, maneviyatin maddiyatı yendiğini okuyoruz.Azim ve sabırla nasıl güçlü olunabileceğini görüyoruz
Tarafsız bir anlatımı ve akıcı bir dili olan bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.