Puan vermedi·531 syf.··
2025 74. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2025 16:13
Sosa 'mmmmm iyiki okuduk Émile Zola ~ Meyhane Bu kitap… hayatın en acı, en gerçek yüzünü bir kadının hikâyesiyle anlatıyor. Zola, kaleminin keskinliğiyle insanın içini kazıyor adeta. Kirli sokakların, yoksulluğun, çaresizliğin ortasında bile insan kalbinin nasıl çırpındığını öyle bir anlatıyor ki... okurken hem sarsılıyorsun hem de düşünüyorsun. Gervaise’in hikâyesi yalnızca bir kadının düşüşü değil; toplumun, yoksulluğun ve umudun da hikâyesi aslında. Zola, hiçbir şeyi süslemeden, olduğu gibi yazıyor. Ama o kadar incelikli bir dille yapıyor ki bunu, her cümlesi insanın içine işliyor. Ben bu kitabı sevdim çünkü Zola, hayatı tüm çıplaklığıyla gösterirken bile insan ruhunun kırılgan yanını unutmuyor. Gerçek, hüzünlü ama bir o kadar da etkileyici.
MeyhaneEmile Zola · İletişim Yayıncılık · 20224,697 okunma
10/10
·1552 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
Ben birinci kitabını bitirdim ama hepsini bitirdim olarak işaretlemem lazımdı içim rahat etmedi mlsf. Öncelike spoilerlı bir yorum olacak. BEN EDMOND'A YANİ KONTUMUZA AŞIK OLDUM. Evet arada birkaç sözüne sinir olmuş olabilirim ama bir erkeğe göre çok iddialıydı be. SEN ERKEKSEN DİĞERLERİ NE BE EDMOND'MMM. Edmond hali çok softtu böyle tam bi green flag.. Ama kont halinin hakkını yiyemem her şeyin intikam planı olmasını bilmeme rağmen tavırları.. Morrel için yaptığı şey o kadar tatlıydı ki, altın verdiği sahneden bahsediyorum(herkese hakkını vermesine düştüm). Ahhh uzun uzun onun hoşuma giden tavırlarını yazabilirim hiç unutmak istemiyorum. Neys devam ediyorum, çoook akıcıydı ya. Kitap okurken zaten gözümüzde canlanır her şey ama bu bambaşkaydı ya sanki dizi izliyormuş gibiydim. Daha bitirmeden favori kitaplarım arasına gireceğini anladım. Tarihi bir şeyler okumayı hiç sevmem çok sıkıcı gelir ama yazarımızın araya sıkıştırdığı tarihi şeyler bile baymadı aksine merak edip araştırdığım kısımlar oldu. Ve ve ve içinde bol bol Türk ürünlerinin kaliteli olmasıyla ilgili ayrıntılar vardı belli ki Alexandre Dumas'ın Türkiye hakkında bir bilgi birikimi var. Bi hoşumuza gitti gururlandık desek yalan olmaz yani.. neyse olaylara dönecek olursam ahhh edmond'mmm başına gelmeyen kalmadı canımmmm gerçekten kahhhroldum adamın tüm gençliğini sömürdüler ya sizin süründüğünüzü görmek için sabırsızlanıyorum. Okurken şok olduğum, duygulandığım(çokça), çıldırdığım(fazlaca) yerler oldu bana bir sürü duygu yaşattı çok sevdim ya. İlk kitap bitti ve biz kayda değer bir şey görmedik gibi görünsede alttan alta öyle güzel planlar yapıyo ki çatttlıyorum ikincisini okumak için ama bir süre okuyamayacağım gibi görünüyor. BEKLE BENİ EDMOND'MMMMM
Monte Cristo Kontu (2 Cilt Takım)Alexandre Dumas · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202537,2bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
10/10
·89 syf.··
Beğendi
·
2023 7. kitabı
·
13 saatte okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2023 11:24
Biraz kompozisyon tadında olmuş. Zaten kendisi de demiş aforizmalardan denemeler yaptım diye. Mmmmm.. belki eleştirel yaklaşılabilir ama o kadar da taş atılacak gibi değil. Duygularını yazmış sonuçta. Her birey çocukken mutlaka irili ufaklı detaylı anılar biriktirmiştir. Çok azımız bunu yazmaya cüret eder. Yüzeysel yazsa dahi bir şeylerin içine oturduğunu anladım belki de öylesine yazdı bilemem. Her kitabı kendimizi bulmak için okumuyor muyuz zaten. Ben bu kitabın neresindeyim diyerek. O yüzden incelemelerdeki önyargı beni çok bağlamıyor. Okunabilir. Sevdim ben.
Deli Çocuğun GüncesiÖzgür Bacaksız · Destek Yayınları · 20192,981 okunma
Romeo'mmMmm
10/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
Kitaba aşık oldum resmen. Efsane bir kitaptı. Romeo ve Juliet alıntıları ile kitap daha bir havalı olmuştu. Soluksuz okudum. Almayanlar, almak isteyip de karar veremeyenlere benden mini bir tavsiye alın okuyun. Pişman olmazsınız. İyi okumalar dilerim~
AyçöreğiZeynep Sahra · Ren Kitap · 202011,4bin okunma
Şimdiye kadar tek kelime konuşmadım. Neredeyse on bir yaşındayım..
10/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2019 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Kasım 2019 15:13
Merhaba! Ben Melody. Neredeyse on bir yaşındayım ve şimdiye kadar tek kelime konuşmadım... Çünkü özel bir insanım ben... Ve sevgili büyüklerim... İnanın bu benim müziğim, sadece ritmimi hissedin... Stephen Hawking’i tanıyor musunuz? Hıh! Ben onun çocuk versiyonuyum... Beni merak ettiniz mi şimdi? Anlatıcaklarım sizi üzmesin lütfen ben iç dünyamda kimse bana laf söylemediği sürece mutluyum.... Şöyle ki; annenize ve babanıza onları ne kadar çok sevdiğini hiç söylememiş olmanın nasıl üzücü olduğunu tahmin edebilir misiniz? Hatta onlarla doğrudan konuşamadığınızı? Evet doğrudan hiç bir zaman konuşamadım ben... Taa ki benim durumundakiler için üretilmiş yeni bilgisayarım  Medi-Talker’ı bulana kadar. Onların gözünün içine bakıp bilgisayar sayesinde  onları sevdiğimi söyledim... İnanılır gibi değil...   Biliyor musunuz? Halinize şükretmelisiniz... Bazen düşünüyorum da keşke bende trip atacak kadar vücuduma hakim olabilsem... Ya da arkadaşlarımı okulda defterlerine bir takım Notlar alırken görüyorum, ah! Ne muazzam, aynı şeyi yapmayı o kadar çok isterdim ki..! Ama ben tekerlekli sandalyeye bağlıyım ve sadece parmak uçlarımı kullanabiliyorum... Ah! Hayır hepinizin bildiği gibi bana acımanız  isteyeceğim son şey olur! Hem benim melek gibi bir annem, Süpermen gibi bir babam var! Onları çok seviyorum ve çok mutluyum. Sevgili büyüklerim! Size başımdan geçen bir yaramazlık anımı anlatmak istiyorum. Tabi ki her çocuk gibi bende biraz yaramazlık yapıyorum... Öğretmenim bir keresinde beni ve arkadışımı sesli güldük diye “sus” işareti yaparak uyardı, bu çook güzel bir duyguydu inanın ki kendimi diğer çocuklar gibi hissettim... Medi-Talker bilgisayar benim hep elim ayağım, konuşamadığım ağzım dilim oldu. Ne iyi yapmışlar böyle bilgisayarlar icat etmekle. İlk Medi-Talkerla
Edebiyat
İçimdeki MüzikSharon M. Draper · Timaş Genç Yayınları · 202139,8bin okunma
9/10
·264 syf.·
2018 153. kitabı
Merhaba! Ben Melody. Neredeyse on bir yaşındayım ve şimdiye kadar tek kelime konuşmadım... Çünkü özel bir insanım ben... Ve sevgili büyüklerim... İnanın bu benim müziğim, sadece ritmimi hissedin... Stephen Hawking’i tanıyor musunuz? Hıh! Ben onun çocuk versiyonuyum... Beni merak ettiniz mi şimdi? Anlatıcaklarım sizi üzmesin lütfen ben iç dünyamda kimse bana laf söylemediği sürece mutluyum.... Şöyle ki; annenize ve babanıza onları ne kadar çok sevdiğini hiç söylememiş olmanın nasıl üzücü olduğunu tahmin edebilir misiniz? Hatta onlarla doğrudan konuşamadığınızı? Evet doğrudan hiç bir zaman konuşamadım ben... Taa ki benim durumundakiler için üretilmiş yeni bilgisayarım Medi-Talker’ı bulana kadar. Onların gözünün içine bakıp bilgisayar sayesinde onları sevdiğimi söyledim... İnanılır gibi değil... Biliyor musunuz? Halinize şükretmelisiniz... Bazen düşünüyorum da keşke bende trip atacak kadar vücuduma hakim olabilsem... Ya da arkadaşlarımı okulda defterlerine bir takım Notlar alırken görüyorum, ah! Ne muazzam, aynı şeyi yapmayı o kadar çok isterdim ki..! Ama ben tekerlekli sandalyeye bağlıyım ve sadece parmak uçlarımı kullanabiliyorum... Ah! Hayır hepinizin bildiği gibi bana acımanız isteyeceğim son şey olur! Hem benim melek gibi bir annem, Süpermen gibi bir babam var! Onları çok seviyorum ve çok mutluyum. Sevgili büyüklerim! Size başımdan geçen bir yaramazlık anımı anlatmak istiyorum. Tabi ki her çocuk gibi bende biraz yaramazlık yapıyorum... Öğretmenim bir keresinde beni ve arkadışımı sesli güldük diye “sus” işareti yaparak uyardı, bu çook güzel bir duyguydu inanın ki kendimi diğer çocuklar gibi hissettim... Medi-Talker bilgisayar benim hep elim ayağım, konuşamadığım ağzım dilim oldu. Ne iyi yapmışlar böyle bilgisayarlar icat etmekle. İlk Medi-Talkerla
İçimdeki MüzikSharon M. Draper · Timaş Genç Yayınları · 202139,8bin okunma