Van ne de olsa bir vilayet merkezimizdi. Valisi vardı, kumandanı vardı. gerçi uzak, ücra, yolsuz, uğraksız bir yerdi. hatta ırk bakımından çok karışık bir yerdi. Türkler, Ermeniler, Kürtler vb. Ama ne de olsa Türkiye idi ve burada bizi tehlike haberleri daha da sarstı.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
XIX. yüzyıl başlarında dünyada yalnız iki Müslüman devleti kalmıştı: Osmanlı Devleti ve İran. her iki devlet de son günlerini yaşıyor gibiydi. her iki devlet de cahil hükümdarlar elinde ve koyu bir istibdat idaresi altındaydılar. her iki devlet de geri, güçsüz ve itibarsızdı. Her iki devlet de yabancı devletler tarafından parçalanmak üzereydiler.