DIREN

DIREN
@morpheusus
Yalnızlığı sevdiğimden değil! ama benim insanlarım değil bunlar
Puan vermedi·480 syf.··
2020 61. kitabı
Ustam ve Ben... Başladık Sultan Süleymandan, bitirdik 3.Murad da... Birde varki mimarların mimari, SİNAN. Tarihi bir kitap da değil, ramanda değil aslında.. İçinde her ikisindende var. Alıp seni götürüyor taa Osmanlı Devrine, tarihi yaşatıyor zaman zaman.. Yeri geliyor aşkı anlatıyor, zulmü, intikamı, yaşam mücadelesini anlatıyor, ve bunları anlatırken de Elif ŞAFAK çok da güzel bir dil ile anlatıyor, sıkmadan, yormadan. Ve ustaların ustası Mimar Sinan... Çalışmak, üretmek ve bunları yaparken hırs, zalimlik ile değilde sevgi ile güzellik ile yapmak.. Ustam, Mimar Sinan Çırak, Cihan ve Çota.. Kalemine ve yüreğine sağlık olsun, Elif ŞAFAK Sana da selam olsun Mimar SİNAN..
1000Kitap
Ustam ve BenElif Şafak · Doğan Kitap · 201314,4bin okunma
DIREN
Beni en cok etkileyen elif safak kitaplarinda kullandigi masalsi anlatim. Cocuklugum, gaz lambasi, tek gözlü evimiz ve sicak soba ... gecmis zaman olur ki... her zaman her kitabi zevkle ...:)
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Bir zamanlar diyordum ki: Bu Türktür, bu Bulgardır, bu Yunanlıdır. Ben vatan için öyle şeyler yaptım ki patron tüylerin ürperir; adam kestim, çaldım, köyler yaktım, kadınların ırzına geçtim, evler yağma ettim... Neden? Çünkü bunlar Bulgarmış, ya da bilmem neymiş... Şimdi kendi kendime sık sık şöyle diyorum, hay kahrolasıca herif, hay yok olası aptal! Yani akıllandım, artık insanlara bakıp şöyle demekteyim: Bu iyi adamdır bu kötü adamdır. İster Bulgar olsun, ister Rum, isterse Türk. Hepsi bir benim için. Şimdi iyi mi kötü mü yalnız ona bakıyorum. Ve ekmek çarpsın ki, ihtiyarladıkça buna da bakmamaya başladım. Ulan ister iyi ister kötü olsun be. Hepsine acıyorum işte... Boşversem bile bir insan gördüm mü içim cız ediyor. Nah diyorum bu fakir de yiyor, içiyor, seviyor, korkuyor,(...) o da kıkırdayacak ve dümdüz toprağa uzanacak, onu da kurtlar yiyecek... Hey zavallı hey! Hepimiz kardeşiz be... Hepimiz kurtların yiyeceği etiz....
DIREN
Okudugum en iyi kitaplardan birisi. Ah zorba