Kitabın isminde yatan bir anlam olduğunu düşünmem, beni bu kitabı almaya iten baş sebeplerden biriydi. Farklı tarzda cinayetle olayların başlaması ise beni daha çok bağladı kitaba. Ve saf polisiye ve cinayet temasının yanında esas ilgilenilen konu; günümüzde de geçerli toplumsal çarpıklıklar ve halkların bunlara tepkileri olmuştur. Hem siyasi görüşleri ve ekonomik olayları hem de ailevi ve tarihi birbirine başarıyla bağlayabilmiş ve karmaşık da olsa insanı tatmin eden bir sonuca ulaşan bu polisiye romanın okunması gerektiğini düşünüyorum. Okumaktan zevk alacağınız ve kendinizi de olaylara dahil edeceğiniz bu romanda herkese iyi okumalar diliyorum.
Söyle, hangi ilim, hangi şiir, hangi aşk, hangi devlet bu manzaradan daha güzel, daha muhteşemdir? Buna rağmen burnumuzu kaldırmadan bozuk kaldırımlarda yürüyüp gitmekte devam ediyoruz. Dünyadaki insanların acaba kaç binde biri şu anda başını aya çevirmiştir? Halbuki o her şeyi, herkesi görüyor ve gafletimizin üstüne o tatlı, o iyi tebessümünü serpiyor