Mehmet Salih Duman

Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir erkek bir kadını sadece kadın olduğu için bin türlü şekilde aşağılayabiliyor. Bu yüzden kadınlar dişiliklerini inkar ediyor, bastırıyor, önemsemiyor, erkekler gibi olmak istiyorlar, erkeklerin sadece ardındaki boşluğu saklamak için kullandıkları karmaşık cümleler, dolaylı ifadelerle dolu dillerini kullanıyorlar. Ya duygular? Erkekler herhangi bir duyguya sahip olsalar bile bunu göstermeye cesaret edemezler. Duygularını sözcüklerin ardına saklarlar ve bu sözcükler bazen çirkindir. Özellikle de eğer söz konusu olan kadınlarsa bu böyle olur.
Sayfa 102·Kitabı okudu
Mehmet Salih Duman
Yok ilk defa duyduğum için ilginç geldi show maksadı olduğunu idda etmedim zaten..cahilliğimi maruz görünüz artık
Bir erkek bir kadını sadece kadın olduğu için bin türlü şekilde aşağılayabiliyor. Bu yüzden kadınlar dişiliklerini inkar ediyor, bastırıyor, önemsemiyor, erkekler gibi olmak istiyorlar, erkeklerin sadece ardındaki boşluğu saklamak için kullandıkları karmaşık cümleler, dolaylı ifadelerle dolu dillerini kullanıyorlar. Ya duygular? Erkekler herhangi bir duyguya sahip olsalar bile bunu göstermeye cesaret edemezler. Duygularını sözcüklerin ardına saklarlar ve bu sözcükler bazen çirkindir. Özellikle de eğer söz konusu olan kadınlarsa bu böyle olur.
Sayfa 102·Kitabı okudu
Mehmet Salih Duman
O nasıl bir kitap ismidir yahu :) sevgili Marta Tıkkanen isim bulmakta bayağı tıkanmış olmalı ki böyle bir buluşa imza atmış sanırım :)
7/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2019 5. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2019 19:53
Körlük, okuduğum ilk Saramago kitabı. Aşırı merak ediyordum ve gerçekten merak ettiğim kadar da varmış diyerek başlamak istiyorum. Konusu, gerek yazılış şekli gerekse diyalog şekliyle daha önce okuduğum kitaplardan ayrılan pek çok yönü var. Kitabın konusu sizi ilk anda içine çekiyor. Kitapta isimleri belli olmayan karakterler yer almakta fakat ister istemez kendimi hepsinin yerine koydum. Çok sayıda düşündürücü sözler bulunmakta, evet teknik olarak görüyoruz ama yine de pek çok şeye karşı kör olduğumuzu bize hissettiriyor Saramago. Özellikle son sayfalarda oldukça heyacanlandığımı hissettim, konu sonlara doğru iyice çözüldü diyebilirim. Dünyadaki toplumsal ve içsel körlüğün bitmesi dileğiyle diyorum ve kitabı herkese tavsiye ederek bitiriyorum.
Edebiyat
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
Mehmet Salih Duman
Rica ederim tavsiye ederim öyleyse.. kitabın ortalarında Körlük ile entegrasyon başlıyor. Spoiler vermeden iyi okumalar diyim ben en iyisi :)