Kapak rengi ve ismiyle albenisi yüksek/içeriği zayıf bir kitap imajı uyandırsa da kitabı okumaya başladığınızda hiç de öyle olmadığının farkına varıyorsunuz. Kaos kuramı, bilim-inanç ilişkisi, evrim kuramı gibi konuların ele alındığı kitabın üslubu çok hoşuma gitti. Oldukça akıcı olan kitabı çok çok kısa sürede bitirmeniz işten bile değil. Kitapta Sinan Canan'ın özellikle evrim-inanç ilişkisi konusunda kendi fikirlerini korkmadan dile getirmesini çok beğendim.
Bir iki cümleyle anlatmak gerekirse;
eğer Adem Tanrı’nın buyruğuna itaatsizlik etmemiş olsaydı, insanlık tarihi hiç başlamayacaktı.
bu bakış açısına göre insanlık tarihi itaatsizlikle başlar; lakin itaatle son bulabilir.