Bu kitap bana delilerin de bizden olduğunu hatırlattı, onlar da bizdendir sadece düşüncelerini hem kendilerinden hem başkalarından saklayamazlar, kendilerinden kaçtıkça kendilerine tutulurlar, her yazar aslında delidir, ama aradaki o ince ip kopmamalı
AçlıkMuhsin Ertuğrul Özer
knut Knut Hamsun
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
1. bap
Bir dağın başındayım, başımda bulutlar;
Üzerime çelikten bir üstünlük kuruyor.
Geçilemez yamaçların dibindeki hudutlar.
Bir suratıma bakıyor, bir yürüyor, bir duruyor.
Tan atarken yüce hudutların tepesinden.
Ağızımdan büyük bir yemin uluyor.
Yeni doğan bebeklerin nefesinden.
"Ben de yaşayacak ve öleceğim" duyuluyor
2. bap
Alnımızdaki kara yazıyı silmeye ne hacet
En balçığından bir çamurla kaplanmış.
Düşünmemize yarayan o işlevsel alet.
İstemeden de olsa en damardan haplanmış.
Ben hem bu ilhamımı hem de kara yazımı;
Öylesine geçtiğim sokaklardan toplamadım.
Yazdığım şiirlerde bahsettiklerim az mı.
Güzelce yazdıklarımı, kaderimle noktaladım.
Var'lıkMuhsin Ertuğrul Özer
Onu kendimden uzaklaştırdım, acı çekmesin.
Minicik yüreğine kötü tohumlar ekmesin.
İsterse bilsin beni "hain" ya da "şaklabanım"
Sırtındaki yükten düşmeyecek asla kabanım.
O yük bizim ortak esamemizdir sonsuza dek
Asla kaybolamayacak bu yük böyle severek.
Birileri bir noktada fedakarlık yapmalı.
Sevdiğini ruhun derinliğinde saklamalı.
Bir gün o derinlik sana çok borçlu kalacaktır.
Belki ufak bir şiirle gönlünü alacaktır.
Tanıklık ettim yeni yüzlerine;
Bitmek bilmeyen bu güzel hayatın.
Tertemiz sayfa çektim üzerine.
Hadi bana bir ölmeyi dayatın!
Kendimden saklandığım günlerimi.
Uzak tabeladan seyrediyorum.
Bilmediğiniz daha nelerimi.
ben de yeni yeni öğreniyorum.
Bundan sonra yaşamak var yaşamak!
Olmaz kuytu köşelerde saklanmak
Güzelce yaşamayı diliyorum
Ve de hayattan bir güzel aklanmak
İnce bir çizgide birleşti
Altımızdaki dağlar
Üstümüzde gök
Hava gittikçe serinleşti.
Fotoğrafların ağzı.
Berkti hiç olmadığı kadar.
Ama gözlerin feryadı
Albümlerden taşardı
Özlemeyi şiirlerde seçtim
Ancak öylesi makbuldü
Fikrimce
Zorlu yollardan, geçtim yeterince.
Aklım almıyor aklım.
İki yabancıdan
Dönüşenleri
Gözyaşımdan düşenleri.
Hele insan asla anlamadı!
Beklemeden dönüşenleri
Gözlerinden düşenleri;
Tamamlamadı.
Muhsin Ertuğrul ÖzerVar'lık