1K'daki incelemeleri okuyunca merak edip okuduğum ve yine çok beğendiğim bir kitap oldu. Kısacası, bu kitap için beklentinizi istediğiniz kadar yüksek tutabilirsiniz. Çünkü buna değecek..
Bu aralar boş zamanım çok olduğu için iki gün bitirmem için yetti. Şunu söylemeliyim ki tek kelimeyle muhteşem bir eserdi. Tam bir Livaneli klasiği.
Başlarda belki sıkılabilirsiniz fakat baş karakterin olağandışı düşünceleri gerçekten etkileyici ve bu da eserin kalitesine inanılmaz bir etki yapıyor. Kitap sonlara doğru çok farklı bir yol alıyor ve daha da sürükleyici olmaya başlıyor. Kısacası, bu kitabı okumak için biraz da sabır gerekiyor. Sabretmenize değecek ve müthiş bir sonla beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum. Şimdiden okuyacak herkese iyi okumalar diliyorum. :))
Bir solukta okuyup bitirdiğim , her satırından çok etkilendiğim ve herkesin okumasını kesinlikle tavsiye ettiğim bir roman oldu.
Öncelikle Çalıkuşu'ndan-asıl ismiyle Feride'den- çok büyük hayat dersleri aldım ve inanılmaz derecede etkilendim . Okuduğunuz her sayfada Çalıkuşu'na hayran kalacak , onu takdir edeceksiniz.Kimi sayfalarda Çalıkuşu'nun güzel kahkahalarını kulaklarınıza kadar hissedecek ve yine kimi sayfalarda Çalıkuşu'yla beraber sizde ağlayacaksınız. Anlayacağınız Reşat Nuri Güntekin bu kitabıyla sizleri yine farklı hayat hikayelerine sürükleyecek ve hayata olan bakış açınızı değitirecek. Keyifle okumanızı diliyorum. :))
Tek kelime ile muhteşem bir kitap. Uzun zamandır kitaplığımın bir köşesinde duruyordu. Sonunda okumaya karar verdim.
Yazar Fransız ihtilalinin bambaşka bir yüzünü gösteriyor bize. Fransız ihtilalinin aslında tarih kitaplarında okuduğumuz gibi değilde tam bir vahşet olduğunu görüyoruz burada.
Kısaca özetlemek gerekirse; Halkın soylulara beslediği kin hergün daha da artar ve en sonunda büyük bir patlak verir ve Halk hergün yüzlerce soyluyu idam etmeye , parçalayarak öldürmeye başlar.
Bu olayların içinde 2 aşık fransızın - biri soylu - yaşadığı muhteşem aşkı konu alıyor. İlk başlarda sıkıcı gelsede sonradan elinizden bırakamayacağınız bir kitap. Okumanız dileğiyle. :))