Aşkı bizzat tadana kadar, aşık olanları hep kınar,eleştirirdim. Aşkı tattıktan sonra ise ,aşık olmadan yaşayanların nasıl ölmeyip hayatta kalabildiğine şaşırdım.
-Mütenebbî
"Kişi mücadele eder; umutlar onu sürükler, ama ancak kendisi için takdir edilene ulaşır.
Bana göre en büyük aptallık, sahibinin yakında yok olacağını kesin bildiği sevinçle övünmesidir.
Dünya gözüyle bakanlar, kalmayı da gitmeyi de külfetten sayarlar.”
Mütenebbî
“Eziyetini de tattım lezzetini de günlerin
Bulamadım ne sab ağacında ne de balında derman
Öyleyse gördüğüne inan, duyduğunu aldırma
Güneşin doğuşu özgürleştirir seni Uranus’tan.”
Mütenebbîİnsanın Şarkısı