Hazır okuma geçmişimi paylaşmışken Canan Tan hakkında konuşmak isterim. Ahh lise zamanları herkesin elinde bir Canan Tan kitabı.. Üzerinden 40 sene geçmedi ama bir hayli uzak geliyor bana. Yüreğim Seni Çok Sevdi ile Piraye kitapları hemen hemen aynı diyebilirim. Yazarın tekrara düşmesi okuru aptal yerine koyması gibi geliyor bana. Aynı zamanda daha iyi romanlar varken bu kitaplar vakit kaybı olarak görülebilir. Ama başka bir açıdan eğer okumasaydım daha iyi kitapları keşfedemezdim. Her ne kadar basit aşk romanları işte diye düşünsem de, bu kitapların gelecek okumalara bir zemin hazırladığını söyleyebilirim.
Malum tiyatroya gidemiyoruz (dijitalde mevcut ama ben bu konuda biraz önyargılıyım)
Bir sonraki okumamı, 3. sınıftayken okuyup derinden sarsıldığım Namık Kemal'in Vatan Yahut Silistre oyunu olarak belirledim. Kitabın baş karakter isimleri aklımda fakat içeriğiyle ilgili hiçbir şeyi hatırlamadığımı farkettim. Bu yüzden bilinçli bir şekilde tekrar okumak istedim. Aynı duyguları bulmayı beklemiyorum ama yine de çok heyecanlıyım :)
Vatan Yahut Silistre