Son zamanlarda okuduğum hikâyesi en derin, en gerçekçi yaralara dokunan ancak bir o kadar yüzeysel işlenmiş ve istediği etkiyi tam bırakamamış olan kitap. Bence bu problemin büyük bir çoğunluğu çeviriden kaynaklanıyor. Türk Dili uzmanı değilim ama zaman kipleri o kadar dikkatsizce ve özen gösterilmeden kullanılmış ki ne okuduğunuzu unutuyor ve olaylarla bağ kuramıyorsunuz. Yazar dil bilip kendi romanını Türkçe okumayı denese her şeye rağmen kitabını okuyabilen Türk okurları tebrik eder kesin.
Kitabın ismine gelecek olursak; ben ismini anlattığı hikâyeye göre fazla geniş buldum. Olay 1600 lü yıllarda yaşanan haksız yere insanların katledildiği bir batıl inanışa dayanıyor. Ama ismini okuyunca insanda farklı şeyler çağrıştırıyor. Bu da benim kendi fikrim gerçi kitap ismini çok yerinde bulanlar da olmuş neticede.
Özetle kesinlikle zaman ayrılması gereken, okunması gereken yarı kurgu yarı tarihî bir roman. Ancak bi o kadar kesinlikle de yeniden çevrilmesi gerekli.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İstediğiniz düzene erişmek o denli kolay ki...Ama insanın gerçek yeteneğini, tüm yaşamını, kanını, aklını, varoluşunu verdiği iç dünyasının olgularının sizler için hiçbir değeri yok ki... Bırakıyorsun insan onları kendisiyle birlikte gömsün. Ama hayır, hiç değilse susarak hepsini yüzünüze haykırmak İstiyorum.Sizin düzeninizle, akıl anlayışınızla, namus anlayışınızla, başarı anlayışınızla hiç bağdaşan yönüm yok. Aranızda dolaşmak için giyiniyorum. Hem de iyi giyiniyorum.İyi giyinene iyi yer verdiğiniz için. Aranızda dolaşmak için çalışıyorum. İstediğimi çalışmama izin vermediginiz için. İçgüdülerimi hiçbir işte uygulamama izin vermediğiniz için. Hiçbir çaba harcamadan bunları yapabiliyorum, bir şey yapıldı sanıyorsunuz. Yaşamın boyunca içimi kemirttiniz.Evlerinizle. Okullarınızla. İş yerlerinizle. Ölmek istedim, dirilttiniz. Yazı yazmak istedim, aç kalırsın, dediniz. Aç kalmayı denedim, serum verdiniz. Delirdim, kafama elektroşok verdiniz. Hiç aile olmayacak insanla bir araya geldim,gene aile olduk.Ben bütün bunların dışındayım.