Tek dileğim, içinizde, katlanmak İçin yeterince sabır, inanmak İçin yeterince sadelik bulmanızdır; umarım, zor olana ve başkaları arasındaki yalnızlığınıza gitgide daha fazla güven duyarsınız. Ve ayrıca, bırakın yaşam başınıza gelsin. İnanın bana: Yaşam haklıdır, ne olursa olsun.
Knulp, "Her insanın kendine özgü bir ruhu var," dedi. "Onu başka bir ruhla karıştıramaz. İki insan birbirine yaklaşabilir, birbiriyle konuşabilir, birbirinin hemen burnunun ucunda olabilir, ama ruhları bulunduğu yere kök salmış çiçeklere benzer, hiçbiri kalkıp ötekisinin yanına gelemez, bunun içi kökünü terk etmesi gerekir, böyle bir şeyi de başaramaz. Çiçekler kokularını ve tohumlarını yollar birbirine, çünkü birbiriyle konuşmak İçin atar; ama bir tohumun istenilen yere ulaşması konusunda çiçeğin elinden birşey gelemez, rüzgarın işidir bu, rüzgar da canı istedi mi bu, canı istedi mi öbür yönden eser.
Sevdiğiniz zaman "Tanrı yüreğimde" değil, "Tanrı'nın yüreğindeyim" deyin. Sanmayın aşkın rotasını çizebileceğinizi, çünkü aşk sizin rotanızı çizer, sizi buna layık bulursa eğer.