Gelişmiş insanla kurulan ilişki bence id üzerine olur, o da olduğunda. Yoksa sen de Beeethoven dinliyorsun, aaa ben de, yalnızlık zor değil mi, çoook. Hayır, gelişmiş insan benzerini aramaz, zevk denkliği, eşitlik şu bu, hayır. Onu avam olduğunu değil, havas olduğunu sanan avam oğlu avam arar, bulamazsa da, “Bir dengimi, ruh eşimi bulamadım,” der. Hıyar oğlu hıyar sanki ruh bahçesi hıyarlık, her dikenli hıyara bir acur, her bademe bir turşuluk düşüyor. “Kendini aramayan hele de hiç bulamayan her canlı dikenli hıyardır. Sokakta karı arayan, herif arayan, iş arayan, eş arayan her canlı acurdur”.