Hâmid'in Makber'i Üzerine Notlar: Alman Romantizmi İzdüşümü İle
*Dünyaya alışmak ile dünyada mutlu olabilmek arasında aşılması güç bir fark vardır. *Coşkunluk, sevginin taptığı objeye verebileceği en büyük kurban değildir. Çünkü hayatın kaybını hissetmeyiz. *Makber'de ölüm bilinemez(mistik) ile bilinebilir(kanıtlanabilir) olanın birleştiği noktadadır. *Hâmid, Makber'de her an olağanüstü bir şeyin
inanç çürütülebilir bir şey değildir çünkü kanıtlanabilir bir şey değildir. dolayısıyla rasyonel olması gerekmez. ne yiyip yiyemeyeceğini, nasıl yatıp kalkcağına bakacak. sorunun; inancın düşünce haline gelmesinden, ulemânın düşünce haline getirilmiş inançlardan dolayı baskı kurduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla halkın sorduğu saçma soruların doğasının gereği olduğunu düşünüyorum.
Dücane Cündioğlu
Dücane Cündioğlu
Reklam
Canımın yandığını insanlara nasıl kanıtlayabilirim …
"Bazıları Ruhsal Dünya diye bir şey yok deyip geçerler. Ama böyle yapmakla ruhsal açıdan kör olduklarını beyan etmiş olmuyorlar mı? Örneğin Tanrı gerçekten var mı sorusunu nasıl yanıtlarsınız? Tanrı gerçekten varsa bunu nasıl kanıtlayabilirsiniz ya da Tanrı'nın var olduğuna inanmıyorsanız O'nun gerçekten var olmadığını
Gerek yok öyle saçmalıklara atıyorum da tutuyor şuan konuşmak yazmak için yazdığım çok doğru. Fakat aklındakileri akıldan geçirdikten sonra neden uçup gitmelerine müsaade edeyim? Kalsın. Acaba böyle yazdıkça insan belli bir süre içerisinde de bu yazdıklarına baktığında kendisinin değiştiğini görebilir mi? Belki duymuşsunuzdur bilemiyorum ama çok yerinde felsefi söz söyleyeceğim sizlere değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Oldukça felsefik söz yerine oturdu sanki. O yüzden yazdıkça yazmak istiyorum. Aklımdan ne geçiyor dile getirmek, vurgulamak, yaymak istiyorum. Ben bilinmek istiyorum ama öyle herkes tarafından değil. Kendim tarafından bilinmek istiyorum. Ben kendimi arıyorum. Kimse kendini aramıyor bu devirde. Evet, aramıyor. Kimse kendini tanımıyor. Tanıdığını sanıyor.  Nerden mi vardım bu kanıya? Çünkü siz sorun kendinize neyi seversiniz? Bugün morsa yarın maviye mi döner? Bu soru sadece renklerdeki sabitlik sorusu değil bir çok sorular için geçerli. Sadece soru değil davranışsal olarak bile bunu kanıtlayabiliriz. Bunu kendinizde fark edebilirsiniz. Yeterki uygun anda tenasüp bir şekilde düşünmeye bilinçinizi yoklamaya bakın. Daha kendimizi tanımazken keşfedemezken nasıl hemen okula gidebiliyoruz, işimiz olabiliyor? **7 temmuz 2021 metroda saat 16.40 ta yazdım.
YOLDA YÜRÜME SANATI Her şeyin bir adabı var denir, fakat yolda yürümek ayrıca bir sanattır. Daha doğrusu yolda düzgün yürüyebilmek bir sanattır, diyebiliriz. Topluluk içinde normal davranış şekillerine eski dilde adab-ı muaşeret, yeni dilde ise görgü kuralları deniyor malum. Adab kısaca, yol yordam ve yöntem demektir, dolayısıyla toplum
Reklam
78 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.