Sümeyra

Aşağı bir insanla sohbet. Durmadan içimden "aslında vakit kaybı sayılmaz, insanlığın birkaç nesil sonra dönüşeceği türü yakından seyretmek de büyük şans" diye geçirip durmasam azap halini alabilecek üç saat...
Metis Yayınları·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Belki de, bunca zaman biriktirdiğimiz korku yığınına artık tahammül edemez hale gelerek, bizi ezen ağırlığın altında iki büklüm olup boyun eğeceğimiz gün yakındır. Gökyüzünde çakan şimşek, bu defa bizimki olacaktır ve onun ateşinden kaçmak için yağmalayıp tanınmaz hale getirdiğimiz dünyadan uzağa, yerin derinliklerine üşüşeceğiz. Ve ölülerin de altını kendimize mesken tutacağız. Onların, bu ebedi tatildeki tasasız kafataslarının, tenin taleplerinden, kanın münasebetsizliklerinden nihayet kurtulmuş tevazu ve sükûnet içindeki iskeletlerin istirahatine ve saadetine imreneceğiz. Zifiri karanlıkta kıpraşırken hiç değilse birbirimizin yüzüne bakmak zorunda kalmamanın memnuniyetini, suratlarımızı yitirmenin mutluluğunu tadacağız. Aynı belalar ve aynı tehlikelerle karşı karşıya kaldığımız için hepimiz denk olacağız; öte yandan, hiçbir zaman olmadığımız kadar da birbirimize yabancılaşacağız.
Sayfa 53 - Metis Yayınevi·Kitabı okudu

Sümeyra

, bir kitap okudu
Puan vermedi·160 syf.·
2023 12. kitabı
Emil Michel Cioran
8.3/10 · 886 okunma
"Benimle niçin evlendin, mesela bunu söyle!" "Kahvaltı için!" dedim. "Ben birisini arıyordum, kendisiyle ömrüm boyunca kahvaltı edebileceğim birisini."
Sayfa 143 - Cem Yayınevi·Kitabı okudu
Bir teğmen tanıdım; sevgilisine telefonda Rilke'de şiirler okurdu. Değişmişti bir şeyler, ama ben ölmüştüm artık.. diye şiirler okurdu. Bazıları şarkı söylerler, telefonda birbirlerine şarkılar öğretirlerdi; fakat çokları ölümleri telefonla gönderirlerdi. Ölüm deprenirdi telefonda; ince sesiyle çıkışarak telefona ölümü haykırırlardı; yeteri kadar insanın ölmesini sağlamakla görevli bir başkasının kulağına ölümü haykırırlardı. Ölen asker sayısı az oldu mu yüksek rütbeli subaylar, çok kere, emir iyi uygulanmadı derlerdi. Bir muharebenin büyüklüğü, ölenlerin sayısıyla ölçülüyorsa boşuna değil bu. Ölüler insanı sıkmıyorlardı şekerim: mezarlıklar da öyle.
Sayfa 142 - Cem Yayınevi·Kitabı okudu