Zaten yasak olan bir şeyi yaptıysan hedef alınan şey eylemindir. Yasaklanmayan bir şeyi yaptıysan ve müdahale edildiyse eylem değil, sen dikkatleri üzerine çekersin.
"Konuşmak ne işe yarayacak? Hiçbir şeyi değiştirmeyecek."
"İşte yine aptallık ediyorsunuz! Sanki konuşmak illa bir olayın gerçekleşmesine hizmet etmek zorundaymış gibi. Konuşmak, var olmak demek. Bak, bunu gayet iyi bildikleri için saatlerdir boş boş konuşuyorlar."
Onları ilk kez böylesine dikkatli dinliyordum, bu denli konuşmalarına, yıllardır birbirlerine söyleyecek yeni bir şeyleri olmadığının farkına varmamak için aynı şeyi on farklı şekilde söyleme isteklerine şaşırsam da son yıllarda anladım ki insan konuşmalı yoksa insanlığını kaybediyor.