Neslihan Ağaç

Neslihan Ağaç
@neslihanagac
10/10
·540 syf.··
2023 2. kitabı
Merhabalar, Bu yazarın okuduğum ikinci kitabı. Daha öncesinde Fareler ve İnsanlar kitabını okumuştum. Onu da bayağı sevmiştim. Ama bu kitabı okuduğum kitaplar arasında en sevdiğim kitaplardan oldu. Karakterlerin duygularını yaşamayı seven bir insanım. Okuduğum kitaplarda da bunu ararım hep. Bu kitapta da bu güzelce işlenmişti. Bundan sonrası biraz spoiler içerecek. Roman baştan sona hüzün içeriyor. İsmini gerçekten hak ediyor. Başta ailemizin biraz umutları da olsa sona doğru her şey kötüleşiyor. Onların çektiği her sıkıntı ile ben de dertleniyordum. Paralarının hesabını bazen ben tutuyormuşum gibi hissediyordum. Başlangıçta asla ayrılmayacaklarını her şeyi birlikte yapacaklarını söyleyen ailenin yavaş yavaş dağılması da insanı kedere boğuyor biraz. En çok üzüldüğüm karakter ise 'Ana' oldu. Kitapta nerdeyse herkese ismi ile hitap edilirken ana ve babanın ismi asla geçmiyor. Ana ailenin dağılmaması için umutların korunması için her türlü zorluğa göğüs geriyordu. Onun yorgunluğunu oturduğum yerden hissedebiliyor gibiydim. Özellikle büyükana öldüğü zaman söylememesi gerektiği için öldüğünü saklayıp onla beraber bir gece geçirdiğinde ne kadar güçlü bir kadın olduğunu anlayabiliyorduk. Bahsi geçen ailenin tek isteği bir ev ve geçimlerini sağlayacak bir işti. Bu umutla yola çıkmışlardı. Bu uğurda birçok şey kaybettiler. Mutlu sonla bitmeyeceğini her ne kadar bilsem de yine bir umut beklemiştim. En azından hayale bırakılacak iyimser bir son beklemiştim. Ama gerçek son o kadar yıkıcıydı ki. Bundan sonra asla iyi bir şeyler çıkmayacağı belliydi benim açımdan. Her bir karakteri ayrı bir ızdırap ve zorlukla mücadele eden ve her birini ayrı ayrı hissedebildiğimiz bu kitabı tekrar okumak istediklerim arasına koydum bile. Umarım siz de beğenirsiniz. İyi okumalar...
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · İletişim Yayınevi · 202145,7bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·120 syf.··
2022 3. kitabı
Stefan Zweig'ı sık okuyan biri olarak bu kitabı da en sevdiğim kitapları arasına girdi. Kitap akıcıydı. Olayı yaşıyormuş havası hissediyordunuz. Şamdanın macerasına ortak oluyorduk. Onun için verilen mücadele, insanların hayatının nasıl etkilendiği güzel bir dille anlatılmıştı. Kısa bir kitap olduğu için de az bir sürede bitirebilirsiniz. Tavsiye ederim. İyi okumalar <3
Edebiyat
Gömülü ŞamdanStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202217,9bin okunma
8/10
·328 syf.··
2021 12. kitabı
Tatlı ve sıcak bir ailenin anlatıldığı bu romanı okurken farklı duygulara kapılabilirsiniz. Her ailede yaşanabilecek hüzün ve mutluluğu bu ailede de görebiliyoruz. Zengin bir yaşam yaşarken bazı olaylar sonrasında yaşam standartlarının daha düşük olduğu bir aile görüyoruz bu romanda. Kahramanların hepsinin kendine has özellikleri bulunuyor. Kitabı bitirmeye yakın hareketlerini artık öngörebilir hâle geliyorsunuz. Okurken yorulacağınız türden bir kitap değil bu. Okurken onların ailesinde bulunuyor gibi oluyorsunuz. Onlar sohbet ederken sanki sizde yanlarında oturup çayınızı yudumluyor gibisiniz. Her karakterin iyi ve kötü özellikleri bulunuyor. Anneleri bu kötü özelliklerden nasıl kurtulacaklarına dair onlara öğüt verirken siz de bu öğütlerden yararlanıyorsunuz. Uzun lafın kısası, oldukça samimi sıcak bir roman okuduktan sonra pişman olacağınızı hiç düşünmüyorum. Onların ailesine siz de dahil olmak istiyorsanız en kısa sürede okuyabilirsiniz. İyi okumalar herkese... <3
Küçük KadınlarLouisa May Alcott · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202019,6bin okunma
9/10
·131 syf.··
2021 10. kitabı
Uzun bir önsözü bulunan bu kitap bir idam mahkumunun son anına kadar yaşadığı şeyleri yazıya alan bir eser. Kitabı okurken idama onunla birlikte gidiyorsunuz. Her anı birlikte yaşıyorsunuz. Duygularını anlıyorsunuz, hayatı sorgulamaya başlıyorsunuz. Kitap o kadar güzel ki kitap olduğunu unutuyorsunuz. Bence herkesin okuması gerekiyor. İdam kararını sorgulatıyor. İyi okumalar
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,7bin okunma
10/10
·148 syf.··
2021 8. kitabı
Kitabımız yaşlı bir balıkçının uzun bir süre hiçbir şey yakalamamasının ardından tekrar denizlere açılıp kendini kanıtlama ihtiyacı içerisinde geçirdiği günleri içeriyor genel olarak. Aslında çok deneyimli olan bu balıkçımız artık yaşlanmış ve eski gücünü kaybetmiştir. Ama denize açıldığı son seferinde kendisinin de çok sevdiği bir balık yakalamayı başarabilmiştir. Bunu eve götürmek de onun için zorlu bir macera olacaktır. Kitap ilerleyiş açısından oldukça iyi. Denizde tek başına olduğu için denizcinin içsel hesaplaşmalarına çokça yer veriliyor. Kesinlikle okunması gerekilen bir kitap. Kitapta da çokça söylendiği üzere "Keşke çocuk orada olsaydı." diyerek bitirmek istiyorum. İyi okumalarr
Yaşlı Adam ve DenizErnest Hemingway · Bilgi Yayınları · 202541,1bin okunma