Zülal

Puan vermedi·524 syf.··
2026 1. kitabı
·
106 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2026 00:22
Açıkçası ben kitabı kelime kelime, cümle cümle okumadım. Öyle okumaktan sıkılacağım kadar çok detay vardı çünkü. Yarım bırakmak istemedim fakat çok akıcı , okumaktan çok zevk aldığım bir kitap olduğunu söyleyemem. Orhan Pamuk’un düşünce yapısı bana biraz sıkıntılı geldi. Medeni olmayı bekareti önemsememekle eşleştirmiş kafasında zannımca. Evlilik dışı hayatı modern, medeni, olması gereken çağdaşlık seviyesi olarak lanse ederken, tesettürlü kadınlardan hep acıma ile bahsetmiş mesela :) Ne gülünç. Karakterlere gelecek olursak; Kemal, güzel, özgüvenli, alımlı bir kız karşısında kendini ezik hisseden sapkın ve sorumsuz bir erkek prototipi. Sevgilisini ondan statü olarak çok daha aşağıda bir kız ile aldatıyor. Füsun ise bir erkeğin ilgi ve sevgisine muhtaç neredeyse çocuk yaşta bir kız. Kitabın isminde geçtiği gibi masum bir aşk hikayesi yok ortada. Nişanlanmak üzere olduğunu bildiğin bir adam seni öpüyorsa bu romantizm değil, tacizdir. Senin buna karşılık vermen de masumiyet değil, karakter zaafiyetidir. Bir kadın ilgiye, sevgiye muhtaç olabilir ama ahlak dediğimiz kavram burada devreye giriyor. Hayat yargılamak için çok kısa olsa da en azından böyle şeyleri romantize etmemek gerektiğini düşünüyorum. Kemal zaten takıntılı, sorunlu bir kişilik ama Füsun’un da normal olduğunu söyleyemeyiz. Daha önce defalarca birlikte olduğu bir adamla düğünden önce birlikte olduğu için intihar etmesi, kendi içinde ne denli çatışmalar yaşadığını, istemediği şeyleri yaptığı bir hayatın içerisinde ne kadar bocaladığını gösteriyor. Kemal’in önce kendi hayatını, sonra Füsun’un hayatını rezil ettikten sonra kitabın sonunda “Herkes bilsin, çok mutlu bir hayat yaşadım.” demesi de ayrı bir gamsızlık örneği :) Sibel’in Zaim ile mutlu bir evlilik yapması, 2 tane kendi gibi güzel kızları olması,
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·517 syf.··
Beğendi
·
2025 7. kitabı
·
97 günde okudu
·
Okunma: 13 Ekim 2025 03:05
Her şeyden önce şunu söylemeliyim ki; Martin günümüz erkeklerine bir eril enerji kursu verse kadınların yaşam kalitesi kesinlikle %200 artardı :) Bir erkek düşünün ki her konuda her yaştan insanla derin sohbetler edebilecek özgüven ve donanıma sahip, güzel dans ediyor, güzel ütü yapıyor, iyi yemek yapıyor, daha doğrusu hangi işi yaparsa onu en iyi Martin yapıyor:) Bilgiye ve öğrenmeye aç, en önemlisi de bilmediği her şeyi, bilmediğini kendine itiraf etmekten çekinmiyor. Her şeyi en baştan öğreniyor. Yontulmamış bir odunken, bir beyefendiye dönüşüyor :) Üstelik bunu kendisi yapıyor. Bununla birlikle herkes kendisinden korkarken o sevdiği kadını pamuklara saracak kadar incitmekten korkuyor. 4 saatlik uyku ile de olsa bütün gün çalışıyor, aç da uyusa, beş parasız da olsa sızlanmıyor. Bütün dünya ona inanmazken o kendine öyle bir inanıyor ki, sonunda dünya onu tanıyıp herkes Martin'le bir yemek yiyebilmek için sıraya girerken, ne kadar onlardan tiksinip yüzlerine tükürmek istese de ağzını açıp tek laf etmiyor. Kendini övmüyor, kibirlenmiyor. Yoksulken, yaptığı işle alay eden, sinir uçlarıyla oynayan ablasının kocasına bile bakkal dükkanını büyütmesi için sermaye veriyor, tabi eve bir hizmetçi tutup ablasını çalıştırmaması kaydıyla :) Öylesine yüce gönüllü, öylesine güçlü, öylesine sarsılmaz. Böyle bir karakter daha muhteşem bir sonu hak ederdi. Ben okurken Martin'e hayran oldum. Kararlılığına, azmine, gücüne... O yüzden böyle bir sonu yakıştıramadım. Evet insanların ona değil parasına saygı göstermesine kırıldı. Yazarlığı aşk ile yaptığı zamanlarda, sevgilisi dahil herkes ona boş insan muamelesi yaparken, eserleri satıp tanınmaya başlayınca herkesin onu övmesinden tiksindi. "Kitaplar yazılmıştı" cümlesi dönüyordu beyninde sürekli. Onları bugün yazmadım, neden bugün beni
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
Puan vermedi·481 syf.··
2025 6. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2025 01:57
·
Karadeniz açıklarında ölüme terk edilen 768 yahudinin hikayesini bilmiyordum. Yakın tarihte böyle bir zulüm yapılmış olması üzücü. Nazi zulmünden kaçan insanların, sevmeye bile hakkının olmaması, tek gerçeklerinin ölüm olması üzücü. O gün zulüm gören yahudilerin, bugünlerde müslümanlara yaptıkları zulüm daha da üzücü. Ne zaman kana doyacak insanoğlu, bilmemek; dahası hiçbir zaman doymayacağını bilmek çok üzücü. Dini, dili, ırkı ne olursa olsun hiç kimse canice katledilmeyi hak etmez. Neyseki ölümden sonrasına imanımız var da aklımızı kaybetmeden yaşayabiliyoruz bu zalim dünyada. Kimsenin yaptığı yanına kâr kalmayacak, biliyoruz! Kitap sıkılmadan kolayca bitirelecek bir anlatıma sahip. Maximillian ve Nadia'nın aşkına şahit olmak güzeldi. Beni irrite eden kısım kitapta sık sık komünizm güzellemesi yapılmasıydı. Devlet olmadan daha adil ve düzenli bir dünya olacağını düşünebilmek bana göre bir ütopya. Devlet kutsaldır. Devlet muhakkak olmalıdır. Zalim olan devlet değil, belki hükumet olabilir. Ve ben kitapta geçtiği gibi her iktidarın öldürdüğüne, zulmettiğine, zulümsüz bir iktidarın mümkün olmayacağına inanmıyorum. Bu dünyadan bir Hz Ömer geçti, bir Kanuni, bir Fatih geçti.. O yüzden kitabın siyasi görüş kısmına kesinlikle katılmıyorum. Ayrıca Zülfü Livaneli batının, türklerin müslüman olduğunu düşünmesinden epey rahatsız olacak ki, üstüne basa basa seküler bir türk kadını çizmiş kitapta. Yahudi, hıristiyan, müslüman hepsinin aynı olduğu güzellemesini sıklıkla yapmış ki buna da kesinlikle katılmıyorum. Müslüman bir türk olarak dünyanın türkleri müslüman tanımasından gurur duyarım. Tabi günümüzde hâlâ "gerçekten" müslüman bir türk milleti kaldı mı, burası da tartışılır...
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,2bin okunma
10/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2022 9. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 07 Ağustos 2022 09:19
Kitapta tarihimize dair 7 maddede özetlenmiş bir çok konu yer alıyor. Çerez niyetine okunabilecek bir kitap. Oldukça bilgilendirici. Ağır bir dili yok ve tarihe ilgisi olan herkes keyif alarak okuyabilir diye düşünüyorum.
7'lerle Tarihini KeşfetTuna Ser · Yedikıta Kitaplığı · 2018130 okunma
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2022 7. kitabı
·
14 saatte okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2022 14:49
Kendisine mutluluk iksirim dediğim bir arkadaşımın yazdığı ilk kitap bu. Okurken bana sevdiğim bir dostumla sohbet ediyormuş hissi verdi. Kâh güldüren, kâh düşündüren, kâh hüzünlendiren bir sohbet. Bence bu taze yazara bir şans vermelisiniz. Kaleminden dökülen kelimelerin ruhunuza iyi geleceğini düşünüyorum. Ve bu tatlı kitabı kitaplığımın özel bir parçası olarak rafıma koyuyorum :)
Yürek KuşuNil Sahra · İnsan ve Hayat Kitaplığı · 2022296 okunma