“Hasret geçmeyi bekler, tokluk kalmayı, umut çoğalmayı. İnsan sevgiyi bekler, sevgi insanı..." Nihat Behram
(Feylesofların) problemlerinden bir tanesine vakıf olduğun zamqn, bir feylesof yahut kelamcı veya mütefekkir yahut hangi ilimde olursa olsunbir kimse bunları zikr etmiş ve ettiklerine de inanmış diye, bunları tekrar eden, aktaran muhakkık (araştırıcı) bir sufi için, feylesof (olmuştur) ve feylesofların d'ini yoktur demeyiniz. Zira dinsiz olarak da bir feylesof, bunları söylemiş olabilir. Şu halde ey kardeşim sakın gafil olma : Çünkü bu (nevi bir) söz (=iddia), tahsili olmayan bir kimsenin sözüdür: Feylesofun bütün bilgileri batıl (yanlış) değildir. Ola ki bir meselede onlar haklı bulunsun. Şu halde iyice görülüyor ki İbn'ül-arabi iki nokta üzerinde israr etmektedir: Birincisi feylesoflara kafir damgasını vurmanın mantıksızlığı; ikincisi de, feylesof ların bilgileri yanlıştır hükmündeki sakatlık . . . İşte bu görüşte olanlar için İbn'ül arabi « ... tahsili olmayan insanlar .. » diyerek, cahil kimselerin verdiği bu nevi yan lış hükümlerin karŞısına çıkıyordu. ". .. şayet gerçekleri bilmiyorsak, muayyen bir meselede feylesofların doğru olan sözlerini tesbit etmemiz gerekir . .. " Nihat Keklik
1000Kitap
Reklam
İbn'ül-arabi'yi doğru olarak anlayıp değerlendirebilmek için, kanaatımca bazı hususlara dikkat etmek lazımdır. Bunlardan birincisi, İbn'ül-arabi'nin lafızlar'a değil, onların ihtiva ettiği manalar'a önem vermesidir. Misal olmak üzere ibn'ül-arabi bir tercüman'ın lafızları değil fakat manaları aktarmas'ı gerektiğini, daha doğrusu bu manalardan anladığı şeyi nakletmesi icab ettiğini önemle işaret etmektedir: [Fut. 3/621 (21)] Dikkat edilmesi gereken ikinci nokta, İbn'ül-arabi'yi belli bir yönden (:tek taraflı) değil, fakat onu, sisteminin bütünlüğü içinde dikkate almak ve herhangi bir sözünü ancak bu çerçevede değerlendirmektir. Aksi takdirde İbn'ül-arabi hakkında ileri sürülecek kanaatlar daima yanlış olacak ve onun fikirleri, esas gayesinden başka manalara saptırılacaktır. Galiba bu maksatla olmalıdır ki İbn'ül-arabi şöyle diyor : « . .. Benim söylediğimi, tek gözlü olanlar değil, iki gözlü olanlar anlar .... » (Fut. 3/465(9) Nihat Keklik
1000Kitap
EDEBİYAT DÜNYASI'NDAN KISA KISA DUYURULAR...
YAZAR ÖZAY SAĞLAM ANKARA'DA OKUYUCULARI İÇİN KİTAPLARINI İMZALAYACAK... KERİM ÖZBEKLER GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR 20 Haziran 2026 Cumartesi günü, saat.14.00-18.00 arasında; İzan ve Bahar Yayınları-Meşrutiyet Caddesi, Konur Sokak, No.26/4 Kızılay-Ankara Tel.0-535-7737879 adresinde, yazar Özay Sağlam En Büyük Oğul-Allah'ın Adamı-Mecnunsuz Leyla-Sarı Kafkas Kartalı Gerdankes-Kanadı Kırık Güvercin-Sürgün-Adı Gül Tendi isimli kitaplarını okuyucuları için imzalayacaktır. İzan ve Bahar işbirliği ile düzenlenen 47.Okur Yazar Buluşmasıdır. İlgilenenlere, önemle duyurulur. **************************************************************************************************** YAZAR ZEKERİYE ÇAVUŞOĞLU SAMSUN'DA YENİ ÇIKAN KİTABI İÇİN İMZA GÜNÜ TERTİP ETTİ... KERİM ÖZBEKLER GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR 27 Haziran 2026 Cuma günü, saat.15.00-18.00 arasında;Eflatun Kitap Cafe-Körfez, Atatürk 5.Kısım Bulvarı, No.163 Atakum-Samsun Tel.0-362-5055520adresinde, şiir-müzik söyleşisi ve imza günü yapılacaktır. yazar Zekeriya Çavuşoğlu Eflatun Kitaplar arasında yayınlanan ''Hey Gidi O Eski Samsun Hey'' isimli kitabını okuyucuları için imzalayacak ve söyleşi de bulunacaktır, proğramın şiir bölümünde ise Kaan Eminoğlu-Hatice Tarkan Doğanay-Latife Çavuşoğlu-Salih Temiz-Mehmet Zeki Akay ve Fikret Damar sahneye çıkarak şiirlerini seslendireceklerdir. **************************************************************************************************** GÖRELE ŞAİR VE YAZARLAR DERNEĞİ YÖNETİCİLERİ ŞEBİNKARAHİSAR-SUŞEHRİ-ZARA VE SİVAS GEZİSİ DÜZENLEDİ... KERİM ÖZBEKLER GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR · Görele Şair ve Yazarlar Derneği Başkanı Nihat Öztürk her yıl düzenledikleri ''Kültür Gezileri Programı'' kapsamında Sivas'a gezi düzenlediklerini açıkladı, gezi 28 Haziran 2026 Pazar günü. Sabah, saat 05.00'de Görele'den
Bize bir nazar oldu Cumamız Pazar oldu Ne olduysa hep bize azar, azar oldu A. Nihat Asya
Şiir
Biz bu dünyadan nereye göçelim ya Muhammed? Yeryüzünde riya, inkâr hıyanet altın devrini yaşıyor. Diller, sayfalar, satırlar Ebu Lehep öldü diyorlar; Ebu Lehep ölmedi ya Muhammed; Ebu Cehil, kıtalar dolaşıyor”."Arif Nihat Asya"
Reklam
Reklam