"İnsanlığın tarihi biraz da düşmanlık tarihi galiba," diye düşünüyor genç gazeteci. "Hep bizler ve ötekiler var. Hep bir 'İLE' ikilisi var. Düşmanlıkları temelinde ise insanın bir türlü kendi olamayışının sancısı yatıyor... Kendi olamayan insan her şey oluyor, olabiliyor..."