Çünkü hırsızları idam etmek adil değildir ve adaletsizliğin topluma faydası yoktur. Böyle bir ceza basit bir hırsız için ağırdır. Öte yandan, yaşamını çalmadan sürdüremeyen, çalmadığı zaman zaten açlıktan ölecek olan bir adamı asmak elbette hırsızlığı önlemeyecektir.
...
Bu tutum öğrencisini eğitmek yerine döven bir öğretmenin tutumuyla aynı. Suçluları ağır cezalarla eğitmek yerine, onlara yaşamlarını sürdürebilmeleri için gereken imkanlar verilirse, kimse cezasını canıyla ödeyeceği bir hırsızlık macerasına girişmez.