Şöyle diyor Eflatun 'Aklı başında olan herkes, gözünün iki nedenden dolayı şaşkınlık geçirdiğini ve iyi göremediğini bilir. Birinci neden, insanın aydınlıktan karanlığa geçmesi, ikinci neden ise karanlıktan aydınlığa çıkmasıdır. Bu, beden gözü için olduğu kadar akıl gözü için de geçerlidir.’
Tüm kitabı özetleyen bir alıntı ile başlıyor kitap ve siz daha kitabın ortalarındayken anlıyorsunuz beden gözü ile akıl gözü arasındaki benzerliği. İnsan zekasının ve mutluluğunun ters orantılı olduğunu gösteren enfes bir romandı benim için. İyi ki okudum.