Esma Nur

Esma Nur
@nurcell_
Okulöncesi Öğretmeni Adayı
Kırıkkale Üniversitesi
1 Kasım
169 okur puanı
Mayıs 2020 tarihinde katıldı
Dikkat! Çok fazla spoi var!
9/10
·
Beğendi
Selamm canım okurlar. Size öyle güzel bir eserle geldim ki anlatamam. Sanırım okumayan bir ben kalmıştım, meğer ne çok şey kaçırmışım. Martin Eden, Jock London'un yarı otobiyografik romanı. Yani Jack London'ı Martin Eden kişiliğinde görüyorsunuz. Kitabın konusuna gelecek olursam beni büyüledi. Aşırı derecede güzel ve gerçekçi konuya sahip. Fakat bana fazla uzunmuş gibi geldi, kitabı okumam biraz zaman aldı. Aşk mı güçlüdür, para mı? Aşk nedir? Aşk insana neler yaptırır? Kitapta bu soruların cevabını bulacaksınız. Martin ile üzülüp, Martin ile güleceksiniz. Martin ile aşık olacaksınız, Martin ile hayalleriniz için çabalayacaksınız. Pes etmemeyi öğreneceksiniz. Martin Eden, 20li yaşlarında eğitimini ilkokul civarında bırakmış denizcilikle uğraşan bir gençtir. Yolları Ruth ve ailesi ile kesişir ve Martin hem aşkla hem de burjuvazi ila tanışır. Ruth'u kazanmak için ders çalışıp kitap okur. Okumadığı kitap kalmaz. Gecesini gündüzünü kütüphanede geçirir. Martin Eden'in hayali yazar olup para kazanıp Ruth ile dünyasını birleştirmektir. Ama dünyada her şey planladığımız gibi gider mi? Martin ve Ruth aşkları ne kadar güçlü? Para, sınıf aşka engel olabilir mi? Martin'in azmine hayran kaldım arkadaşlarım. O çabalayış nedir Martin? Hiçkimsenin yazar olacağına inanmayışı, desteklemeyişi ve buna rağmen onun kendine olan güveni. Arkadaşlar hangimiz nereye kadar yapabiliriz ki bunu? Kitabın sonunda herkes üzülürken ben sevindim. Sonuçta Martin Eden kimsenin inanmayışına rağmen, hayaline kavuştu ve yazar oldu. Çok ünlü bir yazar. Aşkını kaybetti, kavuşamadı evet. Ama aşkları zaten güçlü değildi. Ben baştan Martin ve Ruth'un kavuşacağına inanmamıştım. Çünkü Ruth o izlenimi başta verdi. Güzel okurlarım, kitabı okumanızı çok çok isterim. Belki size yön verir. Hayalleriniz için
1000Kitap
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·344 syf.··
2021 15. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2021 11:50
"İhtiyacımız olan herşeyin anahtarı sevgiydi..." Selamm dostlarım Kardeşliğin kan bağına bağlı olmadığı, bol bol sevmeli olan güzel sevenlerin hikayesine hoş geldiniiz Uzun zamandır böyle huzur verici, güldüren, heyecanlandıran bir kitap okumamıştım. O kadar iyi geldi ki anlatamam. Bence bu kitabı okuyan herkes Doruk'a aşık oldu, Semih ve Ceylin gibi dost, kardeş istiyor. Aksi olan var mı cidden? Bırakın Doruk'u kitabın tüm karakterlerine aşık oluyorsunuz. O kadar özenle seçilmişler ki... Gerçek hayatta var mı böyle aşk, dost sorguluyor insan. Karakterlerin hepsi çok güzel, çok özeller. Elisciğim, ne kadar güçlüsün sen. Sen ne güzel annesin. Bu güçlü ve sevgiye susamış haline hayran olmamak elde değil. Pamir Ege seni yerim çocuk. Sen büyümüş de küçülmüşsün. O sorular neydi öyle. Çok güldürdün beni. Babaya hasret kalışın da içimde bir boşluk oluşturdu. Sen hep mutlu ol çocuk... Doruk sen ne kadar güzelsin, ne kadar naifsin. O nasıl sevmektir be adam! Semih ve Ceylin. Allah'ım çok tatlılar ya, çok komikler, çok güzeller. Birbiriyle uğraşmaları, kavgaları beni çok güldürdü. Kitabı ben çok çok beğendimm, hatta dizisi falan da olsa keyifle izlerim. Yorumumdan etkilenip okuyacak arkadaşlarıma keyifli okumalar dilerim. Umarım sizler de beğenirsiniz, keyifli vakit geçirirsiniz, okurken gerçek hayatı unutursunuz. Son olarak hoşça kalınız efendim. Sağlıklı, kitaplı günleriniz olsun❤ "Başkaları için hiçbir şey ifade etmeyecek bir olay sizin hayatınızın dönüm noktası olabilir. Sizin için dünyanın en önemli anıdır. Hayatınıza yön verir, fark ettirmeden geleceğinizi şekillendirir. Açıklayamazsınız, anlatamazsınız ama değerini bilirsiniz."
Edebiyat
Küçük MucizelerBetül Güçlü · Ren Kitap · 20211,566 okunma
Puan vermedi·342 syf.··
2021 16. kitabı
Beş yaşında bir kız ve kızı için her şeyi göze alan anne... Uluslararası çoksatan 'Kızım Olmadan Asla' kitabındaki küçük Mehtap'ın gözünden gerçek bir kurtuluş hikayesi. 'Kızım Olmadan Asla' kitabını duymayan kalmamıştır diye düşünüyorum. Eşi tarafından zorla İran'a kaçırılan Betty ve küçük kızının 18 ay boyunca hayata tutunmaya çalışmaları, yaşadıkları zorlukları konu alıyor. Bilmeyenler için söylemek istiyorum filmi de vardı izleyebilirsiniz. 'Benim Adım Mehtap' ise serinin devamı. Bu sefer hayat hikayesini Mehtap anlatıyor. Annesi ile Amerika'ya kaçtıktan sonra hayatı eskisi gibi olamıyor. Bir yandan babasının onları bulup öldüreceği korkusuyla yaşarken bir yandan da hayata tutunmaya çalışıyorlar. Bu kitap anlamak isteyene çok şey anlatıyor. Özellikle aile bir çocuğun hayatının, karakterinin oluşması için en önemli etkendir. Anneler, babalarr!! Geleceğin güzel anneleri ve güzel babaları!! Çocuklarınıza örnek olun, sevgiyi, şefkati, nefret etmemeyi, kinlenmemeyi öğretin. Tıpkı Betty gibi. Ne olursa olsun kızına güzel anılar yaşadığını hatırlatıp kızının babasına nefretini en aza indirmeye çalıştı. Çok etkileyici, hüzünlü, gerçek bir hayat hikayesi. Herkesin okumasını cânı gönülden öneririm. Kitapla kalınn
Edebiyat
Benim Adım MehtapMehtap Mahmudi · Yakamoz Yayınları · 2020328 okunma
Puan vermedi·424 syf.··
2021 13. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2021 11:53
"Boşuna ölümü dileme, ölemezsin sen. Çünkü ölmek için fazla ölüsün." Her şey bu sözle başladı, her şey... ~ Geçmişindeki acıların küllerinden doğmuş, zeki bir dolandırıcı... Arı kovanına giren kelebek... Yaşamadığı için ölmeyi bile beceremeyen, hayata küskün bir kız... Sudan korkan balık... Tanrı'nın birbirlerine çare bulmaları için bir araya getirdiği iki kişi. Peki ya, bir gün ömrü olan kelebek yarına aşık olursa ne olacak? ~ Merhabalarr efendimm. Sizlere hem önerebileceğim hem de öneremeyeceğim kısacası arafta kaldığım bir kitapla geldim. Öncelikle kitap gerçekten depresyona sokuyor. O kadar siyah ki yaşanılanlar.. Her sayfasında buruk bir şekilde, belki ağlayarak, acaba ne olacak diye diye heyecanlı bir şekilde hatta nefesinizi bile veremeyecek kadar merakla bir solukta okuyabilirsiniz. Şahsen ben o şekildeydim. Bir yandan okumayı sevdirebilir, bir yandan da depresyona sokabilir, renklerinizi elinizden alıp sizi siyahlaştırabilir. Kitabın sonu asla istediğim gibi değildi ama zaten kitabın devamı var ve umarım orda Özgür yaşıyordur. Ölürse çok üzülürüm ve ölmediğine cânı gönülden inanmak istiyorum. Kibrit Çöpü Mezarlığı'nı okuyan varsa lütfen yorumdan veya dm'den Özgür'e dair azıcık spoi versin.. Kitabı önermeme sebebim ise özellikle ergenlik çağındaki kardeşlerimizin okuması kitaptaki anlatılanlara özenmelerine sebep olabilir. Mafyalı, bol olaylı, ölümlerin olduğu,birazcık +18 sahnelerin bulunduğu, aşklı, acılı yaşantıların karışımı bir kitap. #alıntı ...Yalanlarıma sürekli inanırdı. Ne dersem diyeyim, inanması gereken, aptal bir balıktı. Gitsem bile, geri geldiğimde bana olan öfkesini otuz saniyede unutması gereken, turuncu bir balık. Her otuz saniyede bir bana tekrar tekrar âşık olması gereken, küçük balık. Ama atladığı bir şey vardı. O balıksa bile ben
1000Kitap
Ölüme Fısıldayan AdamBüşra Yılmaz · Epsilon Yayınları · 202014,7bin okunma
8/10
·480 syf.··
2021 11. kitabı
Selamlarr güzel okurlar. Geçmişle gelecek arasında gidip gelen muhteşem bir eserle geldim. Yazarın okuduğum üçüncü kitabı ve yazarın diline, üslubun akıcılığına bayılıyorum. Bu tarz kitapları çok sık okumama rağmen asla beni sıkmıyor ve her seferinde daha bir hayran kalıyorum. Açıkçası ilk 40-50 sayfasını okurken biraz sıkıldım ama sonraki sayfalarda özellikle 100. sayfalarından sonra olan her sayfada kalbim güm gümdü. Okurken bir yandan kalbimle savaş verdim heyecan yapma diye. Özellikle Jasper'den kaçış ve Kor Adasında yangınların arasından kaçış sahnelerini ben yaşadım resmen Şimdi ne olacak, sonrasında ne olacak diyerek hızlı bir şekilde kitabı okudum.  O kadar sürükleyiciydi ki yine büyülendim. Fakat bu yorumu yazabilmek için sayfaları tekrar karıştırdığımda sinirlerimin bozulduğunu hissettim. Bu kitabı asla ikinci kez okuyamazsınız arkadaşlar. Kitabın konusuna gelecek olursam, Geçmişte Tilly ve günümüzde Nina kitabın ana karakterleri. 1800'lü yıllarda yaşayan canım Tilly hayal gibi bir evlilik yaptığını düşünürken yaşayacakları olaylarla evliliğinin tam bir kâbus olduğuna karar verir. Bu evliliğin güzel Tilly'mizden neler aldığını, onu ne hale dönüştürdüğünü ve hayatında ne gibi değişikliklere yol açtığını adım adım, siniriniz bozularak görecek, yaşayacaksınız. Şunu söylemeden edemeyeceğim Jasper, Chantelle ve Hettie üçünüzden iğreniyorum. İğrenç mahlukatlar, Allah belanızı versin. O kadar sayıp sövdüm ki başka hiçbir kitap karakterinden bu kadar nefret etmedim. Hatta hayatımda kimseden bu kadar nefret etmedim. 2012 yılında yaşayan yani kitabın günümüz kısmındaki karakterimiz de Uluslararası Çok Satan Yazarı Nina'dır. Nina kafasını toparlamak ve bir türlü yazamadığı kitabını bitirmek için büyük büyükannesinden kalma malikanesine gelir ve duvarların
1000Kitap
Kor AdasıKimberley Freeman · Arkadya Yayınları · 20151,908 okunma