".. O zaman tüm beklentilerimi ve onun bağlılığı ile ilgili tüm umutlarımı unutmaktan başka çarem kalmayacak. Bana ve sevgime sahip olmak yerine, benim hasretimi çekmekle yetinecekse, o zaman ben de onu özlemekten hemen vazgeçerim."
Elizabeth'in içinde Darcy'e karşı her şeyden saygıdan ve değer vermekten de öte göz ardı edilmemesi gereken çok olumlu başka bir duygu daha vardı ki, o da hissettiği minnet duygusuydu. Bu, genç adamın onu bir kez sevmiş olduğu için değil, onu reddederken sergilediği tüm huysuzlukları ve ters tavırları ve bunlara eşlik eden tüm haksız suçlamaları da bağışlama yetecek bir tutkuyla sevmeye devam ettiği için duyduğu bir minnettarlıktı.