Ey acı
Etimden damla damla
Yüreğimden sellercesine
Sen
İnsan etinin neresindesin
İpler damlar kurşunlar
İşkenceler siz
Ve sen ey
Ekmekten
Sudan
Dosttan aziz kurtuluş
Sen
Acının neresindesin..
Ben her şeyi biliyorum.Ve bunlar, yürürken dengemi bozacak kadar ağır geliyor. Tek isteğim kurtulmak hepsinden, bütün bilgilerden bütün düşüncelerden.Geri dönmek hiç doğmamış Kayra’ya.Ve en kötüsü, biliyorum ki, dünyaya, hepsine ayrı coğrafyalarda, ayrı zamanlarda yüz defa bin defa daha gelsem yine öldürmeye karar veririm zihnimi. Hazmetmekten bıktım. Şimdi kusup sızma zamanı..
Kaşanlıyım
İşim resim yapmaktır.
Bazen boyalarla bir kafes yapar size satarım.
İçindeki mahpus gelinciğin şarkısıyla
Tazelensin diye yalnız gönlünüz.
Ne hayal, ne hayal..
Biliyorum tuvalim cansızdır,
İyi biliyorum resmimin havuzu balıksızdır.. Sohrab Sepehri