10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 20 Şubat 2025 19:47
Objektifimden, Cabir Özyıldız abimin en son çıkan kitabı. Cabir Özyıldız'ın en sevdiğim yönü, fazlasıyla gerçek olması. Hikayeler bizden, karakterler bizden. Unutmayın ha, Sen aşktan ne anlarsın be emmi, Çember. Kitapta en sevdiğim 3 öykü. unutmayın ha, o kadar yüreğimi burktu ki, o deprem haftası gözümün önünde canlandı. Kitap çok güzel. Çukurova edebiyatı. Bizden bir edebiyat. Üzüldüm, yüreğim burkuldu, çivi yutmuşa döndüm. Bambaşka bir dili var yazarın. Kitapla ilgili tek eleştirim; 1-2 öykünün finali çok hızlı geçilmiş. Ama göze batmıyor. Dünyanın bütün karıncalarına selam olsun.
Dünyanın Bütün KarıncalarıCabir Özyıldız · Vacilando Kitap · 202569 okunma
Puan vermedi·140 syf.··
2024 55. kitabı
Avusturyalı ödüllü yazar Margit Schreiner’den okuduğum ikinci kitap olan İnsan Dengesi. , yolculuk içinde yolculuk yapan bir eser.. Anlatıcımızın her yıl olduğu gibi yine ıssız bir adada eşiyle yapacağı tatile bu sefer bir davetsiz misafir dahil olacaktır: Sarah. Onun geçmişine ışık tutan bilgileri kendi günlüğünden okurken anlık yaşananları ise anlatıcının günlüğünden okuyarak iç içe geçen iki günlük üzerinden iki kadının yaşamın farklı anlarımda verdikleri derin mücadeleleri ve birbirlerini anlamadan anlamaya çalışmalarını, geçmişin travmatik izleri üzerinde hayata yeniden tutunmaya çalışan Sarah ile yeni romanını yazmaya çalışan anlatıcının; insanı dengeye oturtamamanın sancısıyla bitmeyen öyküsü… Kısa soluklu, uzun hisli bir kitap… “Misillemede bulunulmaması muazzam insancıl bir başarıdır.” ”Kelimelerle, kendine özgü kurallarla bir dünya yaratmak harika bir duygu, dedi. Ve çok özgür kılıcı. Bu şekilde insan, dedi, ruhunu sıkıntıya sokabilecek her şeyi dışa dökebilir, en iyi tarafı da insanın bunu bizzat yaşamasının gerekmemesi.” Puan: 8/10 #neokudum #kitaplığımdantavsiyeler #objektifimden #keşfet
İnsan DengesiMargit Schreiner · Yapı Kredi Yayınları · 2018261 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2022 19:56
Bazı insanların laneti olur "yaşamak"...Yok olamamak tüm uğraşlara rağmen...Kendini suya atan ve yok olmak isteyen birini kaldırır bir kuvvet ve laneti kıyıda "merhaba" der ona...Çok yorgundur,bitkin ve isteksiz ama ilginç olan da eskisinden daha güçlü çıkmıştır o sudan, her şeyin ve herkesin ve hatta kendisinin bile inadına...Vicdanının sesini susturamayanların ise içindeki kurttur ve kemirir durur onları...Çürütür ama öldürmez...Diyetini yaşayarak çektirir,dünyadaki cehennemi bitsin istemez...Sahi cehennem nedir??Bu kitabı gerçekten okuyan için cehennem,cennet,sevgi,aşk,aile,dostluk,bağlılık,namus,iyi,kötü,varlık,zaman gibi kavramların  anlamı var mı ki sanki :) "ÇÜRÜME" gerçekten insana dair bir kitap...Her an her yerde karşımıza çıkabilecek herhangi birinin sıradan yaşantısı içerisinde çok da sık göremeyeceğimiz bir iç hesaplaşma,bunun beraberinde getirdiği sorgulamalar ve bu süreçte vicdanın sürekli dövmesi hali..."Ben olsam şöyle yapardım" la başlayan her cümlenizi  ağzınıza tıkayan şeyler var anlatılanlar içinde,uyarmak isterim...Çok sevdiğim bir söz vardır,"Hiçkimse sınanmadığı günahın masumu saymasın kendini." 'Masum' dedim de kitaptaki Masum geldi aklıma...Okuyun dostlar,huzurunuz kaçar,üzülürsünüz ama seversiniz...Benim de huzurumu kaçırdınız sayın yazar! Bunun için teşekkür ederim size...Yaşarken kendimizi var edebilmek dileğiyle...(Kitaba dair alıntılar 1000k hesabımda) #kitap #kitaplar #okudumbitti #neokudum #haziranokumaları #inkılapkitabevi #kitapyorumu #kitaptavsiyesi #objektifimden #keşfetteyiz #emretimur #çürüme
Edebiyat
ÇürümeEmre Timur · İnkılap · 2022194 okunma
10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2021 16. kitabı
Yorumuma başlamadan önce belirtmek isterim ki harika bir kitabı bir solukta okudum. Elinizden bırakamayacağız nadide eserlerden biri. Beni az çok tanıdınız bir kitabı okuyacaksam onunla ilgili hiçbir yorumu okumam. Başkalarının görüşlerinden etkilenmekten korkarım. Kitap okumaya başladığım an bana ait olmalı. Kitabın içine dahil olmalı, kendi objektifimden görmeli ve yazılanları değerlendirmeliyim. Bu eser ile ilgili çok söyleyecek sözüm var ama kısa tutmalıyım sanırım. İnşallah kendimi durdurabilirim. Bu kitap beni çok şaşırtan bir eser oldu. İlk başladığımda ben ne okuyorum acaba diye düşünmedim değil sanırım böyle hisseden çok kişi vardır. Fantastik ya da bilim kurgu tadında bir kitap heralde dedim. Ama okuduğumun ne olduğunu anlayınca "Hadi canım!" dedim, çok iyi bir anlatım, şahane betimleme ve benzetmelerle içinde bulunduğumuz dünya ile ilgili ipuçları verilmiş olan ilk bölüm beni hayretler içinde bıraktı. Önce bir bebeğin ana rahminde gelişimi daha sonra Suriye… Evet evet yanlış duymadınız bu kitap ile Suriye'de yaşanan insanlık suçu bir savaşın göbeğine gittim. Yüreğimin yandığı yerde öğrendiğim inanılmaz gerçekler ile tokat yedim resmen kitaptan. Abdad ve ailesinin yaşadıkları! Bir savaştan en büyük darbeyi alanlar hep kadınlar olmuyor mu? Eşi ölen eş acısı, babası ölen baba hasreti, evladı ölen ciğer yangını ile kalıyor ve bir sekilde hayata tutunmaya çalışıyor. Peki ruhu ölenler onlar nasıl tutunacak hayata? Abdad ve ailesi savaştan sağ kurtulabilecek mi? Kitabın başında ana rahminden bize seslenen bebek kim? Suriye ile bağlantısı ne? Ve o bebeğe ne olacak?
Balon ÇobanıÇağdaş Balıbey · Beyaz Fil Yayınları · 202028 okunma
8/10
·56 syf.··
Beğendi
·
2020 88. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2020 04:55
#nöbetçi #prenses #mutluprens tanıtımına geldi... #oscarwild #oscarwilde hakkında da azıcık sohbet edelim mi ne dersiniz? Bu kitabı yazarın adını bilmeden okusam kesinlikle kadın kalemiyle yazılmış derdim.. Çiçeklerden bahsetme ince detay sevgi sözcüklrri, sevgiye ve aşka verilen değerin anlatıldığı öyküler bayıldım... Kitabı bitirdikten sonra kitabın arkasına eklenmiş olan biyografiyi okuyunca  yaşarken eril sporlara bile karşı olan bir beyfendi olduğunu öğrendim. Yaşadığı dönemde (1854_1900)  estetizm hareketindeki fikirleriyle tanındı.. Saçlarını uzattı,  eril sporları küçümsedi ve odasını papatya lale benzeri objelerle dekore etti. Hayatı boyunca özgürlüğü destekleyip  bununla ilgili şiirler yazıyor. Bazı kitaplarında ise  kadınlara oy hakkı vererek kadın özgürlüğünü savunuyor.. İlk kez okudum ama devamı gelecek... 5 öykğden oluşan kitap harika. Ölüm sebebi ise  menenjit.. Menejitin tedavisi daha erken bulunsa kimbilir daha neler yazacaktı.. (1906'da bulunmus aşı ve tedavi) Ayrıca Nar Kitap Dağıtım @cizgeyayindagitim ve @kitapkokusu_ve_ben #zeynepleokuyorum tskler #okumaközgürleştirir #cb #xz #oscar #catsofinstagram #zula #papatya #lale #objektifimden
Mutlu PrensOscar Wilde · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202429,9bin okunma